Principiellt så är det enkelt, varje färg för sig under gemensam skruv. Med hela installationen du tänker göra finns det flera fallgropar.
Efter att ha läst din andra tråd och denna fråga skulle jag verkligen, verkligen vilja uppmuntra dig att ta in en elektriker för att koppla in dina lampor, eller tänka ut en annan lösning. Jag är inte övertygad om att du har förutsättningar för att göra detta på ett säkert sätt. Det är inget illa ment, det är bara en tolkning jag gör av tillgänglig information.
Efter att ha läst din andra tråd och denna fråga skulle jag verkligen, verkligen vilja uppmuntra dig att ta in en elektriker för att koppla in dina lampor, eller tänka ut en annan lösning. Jag är inte övertygad om att du har förutsättningar för att göra detta på ett säkert sätt. Det är inget illa ment, det är bara en tolkning jag gör av tillgänglig information.
Behöver jag tvinna kablarna innan dem förs in under gemensam skruv eller det är baa o lägga dem brevid varandra o klämma fast. Har dem ingen speciell plats?tommib skrev:Principiellt så är det enkelt, varje färg för sig under gemensam skruv. Med hela installationen du tänker göra finns det flera fallgropar.
HAR REVE kabel så så svårt skall detta inte vara..som du sa..behöver lite hjälp bara.
Problemet är att du ska få in 4 kablar under en skruv och få samtliga att sitta bra.. som jel var inne på, köp klämmor istället, mindre risk att misslyckas.
http://www.clasohlson.com/se/Anslutningsklämma Wago 221/Pr366521000
(den med 5 anslutningar, du behöver minst 4 om du inte ska ha mer än en klämma för varje inkommande ledare)
http://www.clasohlson.com/se/Anslutningsklämma Wago 221/Pr366521000
(den med 5 anslutningar, du behöver minst 4 om du inte ska ha mer än en klämma för varje inkommande ledare)
Vadå fyra under varje skruv? Har 2 dosor till 3 lampor..så det lär bli 2 kablar under varje skruv ju om jag inte har helt fel..Men kan jag bara lägga in dem eller behöver jag tvinna fast kablarna inne under skruven. Sedan kan jag koppla färgerna på vilken plats som helst bara färgerna går i samma?pjkw skrev:
Dessa toppklämmor går inte (och får inte) användas till REVE kabel.kristofer12345 skrev:
Du kan använda den T-formade kopplingslisten i dosan.
Men däremot ska du väl ha dragavlastningar till kabeln när du har anslutningskabel till den dosan.
Den ser ut såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver jag tvinna fast inkommande o utgående kablar i kopplingslisten med något eller? Ok tackMikael_L skrev:
Klicka här för att svara