Hur ska jag koppla detta för bästa resultat.

Vill givetvis att det ska gå att titta på en kanal och spela in på en annan...

Uttaget heter macab mxa701-A

Jag har 3 kablar neddragna, en antenn och 2 från LNB.

Du kan nog bara koppla in en antenn och en satellit-kabel i det uttaget.
Antennen lägger du på vänster sida och satellit på den högra inkopplingen.
Den andra kabeln från LNB får du nog på nått sätt försöka få ut ur dosan och koppla direkt i mottagaren. Skär lite i gipsen och i dosan.

Nu har jag förmodat att du har en apparatdosa och gipsväggar.

Men...

MXA-701A är ett MF-uttag för dubbla LNB-kablar. Dämpning 2 dB.
Typiskt applikationsexempel är till en hemmamottagare med hårddisk
där det krävs dubbla LNB för att kunna titta på en kanal och spela in
en annan. Dämpning är 2 dB

S
Du behöver ett filter som du samkör en sat och vanliga antennen på en kabel ner till uttaget. Kolla produkt 3574301 på macab's hemsida.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
sommarstrom skrev:
Du behöver ett filter som du samkör en sat och vanliga antennen på en kabel ner till uttaget. Kolla produkt 3574301 på macab's hemsida.
Det stämmer.
Ett billigare filter är produkt 3574202.
Koppla in den ena kabeln för parabol och kabeln för TV i filtret, kopplade sedan in filtret i den vänstra ingången på uttaget. Koppla in den andra kabeln för parabol direkt på den högra ingången på uttaget.

Tack för svaren,

Stämmer det att jag behöver två filter och att det ska kopplas så här

En kabel från LNB och en från antenn in i filtret och en ut och sen in i uttaget, därefter ett filter igen fast tvärtom som delar signalen igen?

Vad händer om jag struntar i filtret och nöjer mej med båda kablarna från LNB in i uttaget? Kommer bara det ena uttaget fungera då?

Om jag kör med filter, kommer jag då att kunna utnyttja följande, spela in på två sat-kanaler och titta på en marksänd eller kommer jag endast åt två kanaler samtidigt?

Givetvis har jag en box som stödjer tre kanaler (2 sat och 1 marksänd) samtidigt, Canal digital om det spelar någon roll...

S
Uttaget du har "splittar upp" signalen till vanlig antenn och sat signal. Du behöver bara ett filter , det som du har fått länk till. Du kopplar ihop en sat signal och vanliga antennsignalen på vinden eller var du har passligt. Sedan räcker det med 2 kablar till uttaget, en kabel från filtret till den vänstra ingången på uttaget och den andra kabeln direkt från Sat (LNB) till den högra ingången på uttaget.
Du kan sedan använda alla 3 samtidigt utan problem.

+1 på sommarstroms inlägg. Vill bara tillägga/förtydliga att det är vänster ingång "framifrån" sett som kabeln från filtret ska kopplas in på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.