Byggahus.se
kristofer12345
Tänkte höra också hur det är att koppla in tvättmaskin på samma vattengren som går både till toa o vask i rummet kan man ha på vatten på allt o spola samtidigt som tvättmaskinen kör ett program?
 
  • Ofärdigt badrum med rörinstallationer och märkningar på väggarna vid sidan av ett rundfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det funkar jättebra. Jag har dusch, handfat och tvättmaskin på samma 12mm ledning.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Super! Tack
 
kristofer12345
S sixten88 skrev:
Det funkar jättebra. Jag har dusch, handfat och tvättmaskin på samma 12mm ledning.
Har du /ni kört allt samtidigt också?
 
Det har vi säkert inte gjort. Även om jag skulle anstränga mig och försöka köra en tvätt samtidigt som jag duschar och tjejen tvättar händerna kommer man inte ha en 100%ig sammanlagring. Tvättmaskinen fyller ju inte på vatten hela tiden. Sen är tvättmaskiner inte jätte känsliga för att ha ett högt flöde.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
S sixten88 skrev:
Det har vi säkert inte gjort. Även om jag skulle anstränga mig och försöka köra en tvätt samtidigt som jag duschar och tjejen tvättar händerna kommer man inte ha en 100%ig sammanlagring. Tvättmaskinen fyller ju inte på vatten hela tiden. Sen är tvättmaskiner inte jätte känsliga för att ha ett högt flöde.

Hehe jag förstår! Bra svar
 
Tvättmaskinen har nivåbrytare, så det enda som händer är att det tar några sekunder längre tid för den att fylla på vatten om du spolar i kranen samtidigt.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.