Säkert lite bättre pris än i Sverige. Finns det fysiska butiker man kan köpa direkt från?

Ska resa till Tyskland och Österrike nästa månad, kanske klokt fylla på ett par kg "godis" i resväskan. Tänker framförallt på elverktyg, Bosch sladdverktyg eller Makita batteriverktyg men andra märken kan också vara intressant.

Var köper ni importerade verktyg ifrån?

Kranzakräket Patrik Öster skrev:
Säkert lite bättre pris än i Sverige. Finns det fysiska butiker man kan köpa direkt från?

Ska resa till Tyskland och Österrike nästa månad, kanske klokt fylla på ett par kg "godis" i resväskan. Tänker framförallt på elverktyg, Bosch sladdverktyg eller Makita batteriverktyg men andra märken kan också vara intressant.

Var köper ni importerade verktyg ifrån?
Oftast från Tyskland online och då framförallt Ledeld.de och Rubart.de.

Kolla efter det du är på jakt efter på www.idealo.de och se om det dyker upp någon butik i närheten av din rutt ner till Österrike.

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
K
Resväskan? Förutsätter att du åker bil/lastbil annars blir väl uppsidan extremt begränsad.

Har köpt mina Festool från Dictum. Men bara online

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
K kniv skrev:
Resväskan? Förutsätter att du åker bil/lastbil annars blir väl uppsidan extremt begränsad.

Har köpt mina Festool från Dictum. Men bara online
Jag tänkte mig bara mindre elverktyg, bandsågen blir svår få ombord på flygplanet 😁

FredrikR FredrikR skrev:
Oftast från Tyskland online och då framförallt Ledeld.de och Rubart.de.

Kolla efter det du är på jakt efter på www.idealo.de och se om det dyker upp någon butik i närheten av din rutt ner till Österrike.
Yep ska kolla efter dem. Flyger ner men hyr bil på plats så det blir en del körande ändå, kändes fiffigt stanna till vid lämpliga butiker men vet inte vad butikerna kan tänkas heta.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tyska Bauhaus är säkert ett bra alternativ som dessutom finns över hela landet.

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
Jag skulle köpa några verktyg nyligen och fann dom lika dyra i Tyskland som i Sverige. Så med tanke på garanti mm valde jag att köpa här.

• Gilla
Rolloff
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag skulle köpa några verktyg nyligen och fann dom lika dyra i Tyskland som i Sverige. Så med tanke på garanti mm valde jag att köpa här.
Vad kollade du efter då?
Jag tycker de mesta blå Bosch jag kikat på är billigare i Tyskland, trots €20-25 i frakt.

Framför allt så lär begagnatpriserna vara bra i Tyskland. Tyskarna bor ofta trångt och har inga stora uthus där de kan packa undan farfars verktyg ifall de skulle behövas

• Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Framför allt så lär begagnatpriserna vara bra i Tyskland. Tyskarna bor ofta trångt och har inga stora uthus där de kan packa undan farfars verktyg ifall de skulle behövas
Finns det en pålitlig site för begagnade verktyg i Tyskland? Jag tänker att Blocket härhemma har bekymmer med bedrägeri trots bank id verifiering. Bra idé men vågar nog bara köpa nytt 😊

Idealo är ju Tysklands motsvarighet till Prisjakt, mycket av det som ligger bäst i pris har ju också fri frakt inom Tyskland men skickas inte till Sverige.
Antar du kan hitta några guldkorn där. Kanske också möjligt att beställa i förväg, eller på plats och plocka upp när du är där. Beroende på hur länge och hur du stannar.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Finns det en pålitlig site för begagnade verktyg i Tyskland? Jag tänker att Blocket härhemma har bekymmer med bedrägeri trots bank id verifiering. Bra idé men vågar nog bara köpa nytt 😊
Det finns en tysk motsvarighet till Blocket. Jag minns bara inte just nu vad den heter. Precis som med Blocket gäller det väl att inspektera varan noga och betala kontant med pengarna i hand.

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
https://www.quoka.de/ kanske kan vara det du söker.
Ebay.de har både nytt och begagnat.

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det finns en tysk motsvarighet till Blocket. Jag minns bara inte just nu vad den heter. Precis som med Blocket gäller det väl att inspektera varan noga och betala kontant med pengarna i hand.
Ja, batteriverktyg är ju väldigt tacksamma att testa direkt 😃

De enda batterverktygen jag har är batteriborrmaskinen, telefonen och några ficklampor. Fastän jag håller på yrkesmässigt.
Därför är inte batteriverktyg det första jag kommer att tänka på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.