K kniv skrev:
34mm glömde du?!
Ja 34 finns ju oxå dock inte så vanligt på hyllan där jag bor

K
34x145 är inget ovanligt alls hos de flesta bygghandlarna

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Byggde ca 150kvm förra året. Beställde och fick hela paket hem. Tror jag ratade 4-5 brädor totalt så bra mycket bättre än plockepin på byggvaruhusen… jag beställde från byggmax då de hade kortast tid till utkörningen.
Verkar vara ett lotteri vad man får :)

B Bobbobula skrev:
Verkar vara ett lotteri vad man får :)
I mitt fall så hade paketen aldrig blivit brutna utan var direkt från sågen.

Ja vill man slippa sortera är hela lyft/buntar bättre än att börja plocka i det som ligger i ställaget. Det som ligger där kan lika gärna vara de bästa resterna från ett antal buntar dvs det som inte ör totalt kasst men som kunderna i alla fall sorterar ut. Om nu firman har någon som sorterar.
Undantaget ör om ströläkten ligger kvar för då är det oftast inte genomplockat.
Öppnar man en bunt hemna och upptäcker att man inte godkänner många från de övre lagren så returnera.
Är det hela lyft beställer man hemkörning på en gång.

B Bobbobula skrev:
Hejsan.
Kommer att behöva köpa lite trall inför våren, bäst hade såklart varit att försöka sortera ut själv på brädgården hos byggmax som ligger rätt nära, men då jag behöver närmre 200m2 så skulle detta bli allt för bökigt och ta allt för lång tid, och hade nog fått gå igenom skapligt många buntar.. Det verkar ju som att kvalité på trall är ett enda stort lotteri där man inte helt kan lita på klassning etc. Men, är det nån som har koll på G4-2 klassning från ”Norra Timber” som verkar leverera till en del XL ställen kring Göteborg?
Har du tänkt något på komposittrall för att slippa underhålla en 200+kvm stor altan?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.