har läst på forumet här... kellen kan man få för runt 1200 kr dewalten 2079 kr som billigaste som jag har hittar.. ingen mening att snåla för 879 kr ? eller är det samma bord typ?

Själv valde jag mellan blå bosch och dewalt, valde blå bosch, har för mig att det var så att dewalt inte hade höjdjustering på ett ben, vilket boschen har. Jag tycker det är guld värt att stativet inte står och vippar på ojämnt underlag.

Skulle dock tro att dewalten är klart högre kvalitet än kellen.

smidigt att höja benen... har visserligen en dewalt såg så skulle ju var snyggt med en gul bänk till denna oxå :) funderade på lilla varianten oxå för runt 1500 kr,, men är bara 250 lång, borde vara störande när man kapa 4- 5 meters brädor... 250 räcker ju inte långt igentligen.. födelen är att den är 110 lång istället för 170.. men ska ju inte köra runt på den varje dag heller.. hobby snickra :)

vad gav du för boschen heter den mera?

thomasx skrev:
Här är det stativ jag har, notera den justerbara foten längst ner på benet längst till höger. Värt några extra hundra imho.

[länk]
Det är 'det senaste' Boschstativet.
Har föregångaren GTA3700 själv och är nöjd, mycket stabilt, även med fullt utdragna sidoutdrag.

Jag hade tidigare 7023 men har numera 3700 jag håller med om att den justerbara
"foten" är bra, men det jag stör mig på är själva maskinfästena inte klickar i
automatiskt utan att jag måste snäppa fast dem. På DeWalten krokade jag bara
i bak och fällde fram så snäppte den fast.
Jag vet inte hur det funkar på nyare Bosch min är ganska gammal. Nu har jag
lärt mig men i början var det lite jobbigt när jag gjorde som jag var van och bara fällde fram och maskinen var på väg att tippa baklänges innan jag snäppt fast den.

Men hur som helst så är båda dessa helt fantastiska och jag kommer ihåg hur
mycket bättre jag tyckte allt blev när jag köpte mitt första, det blev som en helt
ny maskin:)

ja kan tänka mig det är stor skillnad.. bygge altan förra året utan bänk... måste varit en dröm med en redig bänk.. lutar åt dewalten ändå... nice med samma serier.. 2079 kr måste vara ett bra pris ändå..

säljer coop fortfarande kellen dom har ju lagt ner hela byggdelen dom säljer ju bara småkrafs numera

På min är det två handtag som man fäller ner och låser fast med, ska låta det vara osagt om det är 3700 eller 3800 jag har, men den ser ut som på bilden ;)

Utan att veta hur bra dewalten är så kanske maskinen sitter bättre fast med handtag som man låser med, jämfört med fjäderbelastning som jag förmodar dewalten har då.

Coop Bygg finns väl fortfarande? Dom säljer väl kellen i så fall.

Jag har ett Kellen till min DeWalt 707 och stativet i sig är bra men fästena till sågen är skit. De är av plast och jag har lyckats dragit av båda två. Skulle jag köpa i dag skulle jag utan tvekan satsa på DeWalt stativet.

ok få bli dewalt bordet man klara sig inte med ett 250 bord va? kanske är jobbigt när dom ligger utanför ett par meter. aldrig haft nått bort så vet inte riktigt... ta ju 60 cm mindre plats det lilla dewalt bordet

skit med fick hem reklamblad från clas ohlson dom säljer dewalt 7023 för 1899 kr..
och så toolab redan skickat mitt... om man inte hämta ut paketet från dhl kommer det kosta mig mycket för att frakta tillbaka det? nån som vet

Om det nu är 7023 i båda fallen så är väl prisskillnaden marginell:confused:

Saxat från Toolab:

5.1 Ej uthämtade ordrar

Vid ej uthämtade paket förbehåller Toolab Verktyg AB sig rätten att debitera kunden för samtliga fraktkostnader samt en hanteringsavgift på 100:- inklusive moms.

180 kr... surt ändå trodde dom var billigast... men man kan ej se den på classes hemsida just nu för där är det 20 % rabatt på allt.. då ha dom valt att ta bort alla dewalt brylar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.