Jag har den dewalt-en och är nöjd... Har inte testat många andra förutom nån gammal fein, men den har sågat allt jag kastat på den...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har den dewalt-en och är nöjd... Har inte testat många andra förutom nån gammal fein, men den har sågat allt jag kastat på den...
det stämmer att man kan låsa den i vid olika hastigheter va? bara så jag inte missuppfattat det

Nja, den går att låsa på fullt ös, men inte mindre...
Å andra sidan är det väl mest i början som man kör lite försiktigt....

• Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Ajdå, då kanske det inte är rätt multiverktyg för mig, används mest vid slipning och då kan jag inte slipa med maxeffekt på för då smälter slipplattan :/ vad ska man ha nu då? Vill kunna låsa den vid olika hastigheter, den ska ha dammutsug och snabb-byten, huvudkraven.

Jag vet inte om multiverktyg generellt är bra på att slipa, jag använder den oftast för att såga.. Plattan man fick med använde jag tills papperen tog slut, sen hamnade den i en låda...

Jag vet inte om multiverktyg generellt är bra på att slipa, jag använder den oftast för att såga.. Plattan man fick med använde jag tills papperen tog slut, sen hamnade den i en låda...
slipar mest mindre saker, detaljer och dylikt med multimaskinen och då kan jag hålla på ett tag, ex som vid sängbyggen jag gjorde nyligen men men, får se, kanske blir dewalten i slutändan ändå

Som sagt, jag är nöjd, men om du främst slipar kanske det är bättre med en "slipmus" typ? Tycker inte att dewalten känns lätt tyvärr, och en slipmus bör väga väga mindre...

• Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Som sagt, jag är nöjd, men om du främst slipar kanske det är bättre med en "slipmus" typ? Tycker inte att dewalten känns lätt tyvärr, och en slipmus bör väga väga mindre...
Stämmer säkert, använder främst för "finare" slipning men jag använder det ändå skapligt mycket för sågning och kapning. Vi får se hur det blir, har börjat snegla på Bosch GOP 30-28, inte snöat in mig i alla detaljer än men ska göra det :D

Var förbi Jula och la händerna på deras röda Meec, tänkte att för en röding kanske det är värt att testa. Kom hem och jobbade en stund med den, funkar klockrent, vibrerar knappt i händerna, verktygslösa och snabba byten, reglerbar hastighet, superbra dammutsug, ingick tillbehör dessutom. Hästlängder bättre än min AEG omni som kostar 3x så mycket. Det som fick mig att inte köpa en Bosch GOP 30-28 var att det kräver byten med insexnyckel.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.