Håller på att renovera garaget och varje helg när jag nu jobbat där så har jag fått elaka kliande nässelutslag i händerna. Kliat så jag har fått åka på akutaläkarbesök för att få hjälp.
Vet inte vad det beror på.
Förstr misstänkänkte jag glasfiberväven som jag sätter på väggarna, det skulle stämma med mina två första anfall.
Efter den här helgen har jag dock skruvat OSB och gips i tak och på vägg.
Gips innehåller ju också glasfiber set skulle kunna vara det. Fick dock den kraftigaste reaktinonen efter den här helgen.

Nån som har nån annan idé.
Spackel har jag inte använt den senaste helgen. Inte heller färg.

Utan att vara expert så kanske det kan vara nickelallergi vilket du kan få av exvis kromade verktyg eller kromgarvade handskar, prova att använda tunna tyghandskar när du arbetar och se om det hjälper.

Har också funderat på nickel, men då borde det vara mer konstant och inte bara dyka upp på helgerna. Får köra med handskar och mask och se om det hjälper.

E
Jag fick liknande besvär efter att ha rensat massor med ogräs utan handskar, kliade så jag höll på att bli tokig och helst skulle jag inte klia alls för att inte förvärra det hela. Tog en hel sommar innan det försvann och jag är fortfarande försiktig med att klia mig i handflatorna för att inte trigga igång någonting. Jag som aldrig hade haft eksem i hela mitt liv fick ngn reaktion på nånting och kliade så huden flagade, men det gick över av sig själv och har inte kommit tillbaka. Kortisonsalva lindrade klådan och jag är efter det noga med att använda handskar när jag jobbar, nåja, ganska noga iaf. :cool:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.