Hoj!

Vet någon om Ikeas boaxel fungerar med elfas skenor?

kommer förhoppningsvis i år börja en renovering som innebär nya garderober. Sambon vill ha utdragbara lådor/trådbackar och förstår varför. Dock är jag måttligt sugen på ett system som inte går att komplettera efterhand så att lita på Ikeas nycker vill jag inte. Allt kommer platsbyggas med skjutdörrar så ett elfasystem känns givet. Problemet? Budgeten tillåter inte för ombyggnaden ska rymma att byta riskkonstruktion till golv, lägga golvvärme och flytta en (ickebärande) innervägg. Att ställa paxgarderober istället känns fel men kan vara nödlösning så går alla garderober att slänga ut om den dagen kommer…

C Cicaro skrev:
Hoj!

Vet någon om Ikeas boaxel fungerar med elfas skenor?

kommer förhoppningsvis i år börja en renovering som innebär nya garderober. Sambon vill ha utdragbara lådor/trådbackar och förstår varför. Dock är jag måttligt sugen på ett system som inte går att komplettera efterhand så att lita på Ikeas nycker vill jag inte. Allt kommer platsbyggas med skjutdörrar så ett elfasystem känns givet. Problemet? Budgeten tillåter inte för ombyggnaden ska rymma att byta riskkonstruktion till golv, lägga golvvärme och flytta en (ickebärande) innervägg. Att ställa paxgarderober istället känns fel men kan vara nödlösning så går alla garderober att slänga ut om den dagen kommer…
Fick du svar på detta? Sitter i damma sitts nu

C caril skrev:
Fick du svar på detta? Sitter i damma sitts nu
Slutade med att jag köpte elfa. Osäker dock om det var för att det var någon drive på dem på bygghandeln eller om det var för att boaxel inte var kompatibel.

• Gilla
caril
  • Laddar…
Nej, de är inte kompatibla. Varken väggskenor, konsoler eller utdragslådor passar i det andra systemet.

• Gilla
caril
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Nej, de är inte kompatibla. Varken väggskenor, konsoler eller utdragslådor passar i det andra systemet.
typiskt! Vet du något system som är kompatibelt? Jula, biltema, pelly eller någon annan?

C caril skrev:
typiskt! Vet du något system som är kompatibelt? Jula, biltema, pelly eller någon annan?
Biltema har tidigare varit med förbehållet att inte blanda skenor för då matchar inte konsolerna i höjd. Hur de är nu vet jag inte

Nej tyvärr, jag har ingen aning. (Men jag har en massa Boaxel till salu om någon är intresserad...)

zarkov zarkov skrev:
Nej tyvärr, jag har ingen aning. (Men jag har en massa Boaxel till salu om någon är intresserad...)
Kanske är intresserad! Vad har du från dem? Några bilder?

C caril skrev:
Elfa har två egna system som inte är helt kompatibla så jag skulle testa I butik och med det elfa man vill använda.

C caril skrev:
Kanske är intresserad! Vad har du från dem? Några bilder?
Nu är det några månader sedan jag plockade ner det så jag har inte exakt allt i huvudet men enligt bilderna är det:
  • 5 monteringsskenor 62 cm (horisontella)
  • 6 väggskenor 200 cm (vertikala)
  • 5 hyllplan 60 cm (varav ett lite hörnstött)
  • 18 nätkorgar 60x40x15 cm
  • 3 klädstänger 60 cm
  • ~35 konsoler
Nypris drygt 3800 kr. Även skjutdörrarna är till salu, 4 st Ikea Skytta 77x196 cm med skenor och Mehamn paneler vit/ek. Skenorna är anpassade för en öppning om 3 m. Nypris ca 7000 kr. Allt finns i centrala Varberg.

• Väggmonterad förvaring med nio vita nätkorgar och skjutdörrar i vitt med svarta ramar, installerade i ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit garderobsinredning med flera nätkorgar och klädgalgar, monterad på dubbla vertikala väggskenor inne i en öppning med skjutdörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
zarkov zarkov skrev:
Nu är det några månader sedan jag plockade ner det så jag har inte exakt allt i huvudet men enligt bilderna är det:
  • 5 monteringsskenor 62 cm (horisontella)
  • 6 väggskenor 200 cm (vertikala)
  • 5 hyllplan 60 cm (varav ett lite hörnstött)
  • 18 nätkorgar 60x40x15 cm
  • 3 klädstänger 60 cm
  • ~35 konsoler
Nypris drygt 3800 kr. Även skjutdörrarna är till salu, 4 st Ikea Skytta 77x196 cm med skenor och Mehamn paneler vit/ek. Skenorna är anpassade för en öppning om 3 m. Nypris ca 7000 kr. Allt finns i centrala Varberg.
Du har PM!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.