744 läst ·
8 svar
744 läst
8 svar
Köksrenovering södra Stockholm
Hejsan!
Vi bor i södra Stockholm och har tänkt bygga kök. Vi är inte så priskänsliga men vi orkar inte hantera oseriösa företag.
Har någon här ett tips? Vi kontaktade Kvik. Deras entreprenörer de skickade till oss hade 1. 15 betalningsanmärkningar och 2. Var på svarta listan (ARN)
Ett par andra stor leverantörer har samma problem.
Något tips?
Vi bor i södra Stockholm och har tänkt bygga kök. Vi är inte så priskänsliga men vi orkar inte hantera oseriösa företag.
Har någon här ett tips? Vi kontaktade Kvik. Deras entreprenörer de skickade till oss hade 1. 15 betalningsanmärkningar och 2. Var på svarta listan (ARN)
Något tips?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Det var ju illa av Kvik att rekommendera ett sånt företag.
KM Living och Dådermans bygger om både kök och badrum, jag hade kontakt med båda inför vår badrumsrenovering efter bra personliga rekommendationer (3 år sen). För snart 10 år sen fick vi en offert från Palma Bygg i samband med en ombyggnad av lägenheten och vi kunde ha anlitat dem, men du får ju kolla upp hur det är med dem idag. Jag har inga personliga rekommendationer när det gäller DN Bygg och inredning men överlag så verkar det vara positiva omdömen online, men några negativa förekommer också.
KM Living och Dådermans bygger om både kök och badrum, jag hade kontakt med båda inför vår badrumsrenovering efter bra personliga rekommendationer (3 år sen). För snart 10 år sen fick vi en offert från Palma Bygg i samband med en ombyggnad av lägenheten och vi kunde ha anlitat dem, men du får ju kolla upp hur det är med dem idag. Jag har inga personliga rekommendationer när det gäller DN Bygg och inredning men överlag så verkar det vara positiva omdömen online, men några negativa förekommer också.
Ja, det förvånade mig grovt faktiskt. För mig låter det extremt oseriöst att man ens hamnar på Svarta Listan…BirgitS skrev:
Tack för tips! Jag ska undersöka dem
Jag kan skicka pm med namnet på hantverkaren som renoverade vårat om du vill. Väldigt kunnig kille, noggrann och lätt att kommunicera med. Jag har foton från renoveringen i min projekttråd
https://www.byggahus.se/forum/threa...-plankhus-fran-1930-talet.495665/post-5355694
https://www.byggahus.se/forum/threa...-plankhus-fran-1930-talet.495665/post-5355694
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Tyvärr inga tips då jag befinner mig i Skåne men jag vill bara säga att jag förutsätter och hoppas att du talar om detta för Kvik med omedelbar verkan.Globetrot skrev:
Hejsan!
Något tips?
Jag jobbade åt HTH-kök i många år förut men har på eget initiativ slutat med detta för säkert 7år sedan.
Vill bara säga att de årligen tog kreditupplysningar och kollade upp så alla deras samarbetspartners fortfarande hade F-skatt.
Nog något Kvik borde tagit efter låter det som.
Jag kan rekommendera Palma Bygg, de byggde om vårt badrum i vintras. Utöver att de utförde ett bra jobb och var otroligt noga så kom de alltid på utsatt datum och tid. Ingen annan hantverkare jag har haft kontakt med som privatperson har kommit i tid. Men det här företaget var tydliga med när olika personer (yrkesroller) skulle dyka upp och folk kom när de skulle. (Sen är det ju galet att man blir förvånad att säljare och hantverkare kommer på utsatt tid).BirgitS skrev:
Ja, såklart! De svarade att byggaren hade sagt att det var en jobbig kund och att de löst problemet 😂🤣Paul-Staffanstorp skrev:
Tyvärr inga tips då jag befinner mig i Skåne men jag vill bara säga att jag förutsätter och hoppas att du talar om detta för Kvik med omedelbar verkan.
Jag jobbade åt HTH-kök i många år förut men har på eget initiativ slutat med detta för säkert 7år sedan.
Vill bara säga att de årligen tog kreditupplysningar och kollade upp så alla deras samarbetspartners fortfarande hade F-skatt.
Nog något Kvik borde tagit efter låter det som.
Verkligen! Tack för tips. Vi byggde badrum för ett tag sedan. Katastrof med närvaro. Trots vitesavtal sker de i oss. Men priset blev billigtK Karin Svensson5 skrev:Jag kan rekommendera Palma Bygg, de byggde om vårt badrum i vintras. Utöver att de utförde ett bra jobb och var otroligt noga så kom de alltid på utsatt datum och tid. Ingen annan hantverkare jag har haft kontakt med som privatperson har kommit i tid. Men det här företaget var tydliga med när olika personer (yrkesroller) skulle dyka upp och folk kom när de skulle. (Sen är det ju galet att man blir förvånad att säljare och hantverkare kommer på utsatt tid).
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på låssmed i södra Stockholm
Fönster & Dörrar -
Totalentreprenad kök södra Stockholm, vem ska man välja?
Kök -
Var i (södra) Stockholmsområdet kan man köpa väteperoxid över disk?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken fönsterleverantör inklusive montageservice rekommenderas i södra Stockholmsområdet?
Fönster & Dörrar -
Tips på arkitekt södra stockholm
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design