Jag har köpt en lägenhet med öppen planlösning där köket är väldigt dominerande. Skulle vilja tona ner det ngt (måla i ljusare kulör) samt göra det något mer tidstypiskt (byta knoppar & kakel men kanske också sätta lister). Lägenhet från 1929. Någon som har idéer? Funderar på att ta bort barbordet också. Hur gör jag snyggast med kaklet på den sida där det liksom trappas ner?
Tunn kakellist kan man ha som avslut.
Skall du kakla ovanpå befintligt och förlora 1cm? Annars blir det rätt stort projekt att gipsa om. Kanske räcker gipsa om den vänstra sidan.
Jag tycker luckorna var snygga som dom är. Men bort med barbordet
Vårat kakelavslut:
Skall du kakla ovanpå befintligt och förlora 1cm? Annars blir det rätt stort projekt att gipsa om. Kanske räcker gipsa om den vänstra sidan.
Jag tycker luckorna var snygga som dom är. Men bort med barbordet
Vårat kakelavslut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Det finns särskild kakelfärg för att måla kakel.
Jag tror inte att köket kommer att känns som 100 år gammalt om du byter handtag och gör dina andra förslag. Eftersom det är utanpåliggande heltäckande luckor kommer det ändå att upplevas som modernt.
Jag tror inte att köket kommer att känns som 100 år gammalt om du byter handtag och gör dina andra förslag. Eftersom det är utanpåliggande heltäckande luckor kommer det ändå att upplevas som modernt.
Nä jag måste nog ta bort bef kakel, annars bygger det för mycket på den ”tomma” väggen till vänster. Fint avslut - kan i mitt fall kanske ha en liten hylla upptill.Attitudeswe skrev:
Tanken är inte att det ska se 100 år gammalt ut utan att det ska smälta in lite mer. Nu skriker det tidigt 2000-tal.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Jag tror att du kommer väldigt långt bara genom att måla om luckor och kakel.C CGR skrev:
Byta kakel på en kloasongvägg är nog inte helt enkelt. Om du inte är helt säker på att man har satt upp gipsskivor som kan tas bort utan att förstöra väggen under.
Klicka här för att svara