Är det dumt att investera i en 2 grepps blandare om man lagar mycket mat?

Jag tycker att det är det. Varför vill du ha tvågreppsblandare?

Mest för att jag har hittat en som är väldigt snygg.

Ja, det eviga problemet.... utseende eller funktion :)

Kvinnan i ett nötskal...

Jag tycker också att det är snyggare med tvågreppsblandare.

Jag tycker att vår strävan efter att allt ska vara så bekvämt går till överdrift. Det är väl ändå bara en vanesak att man gör två moment med handen istället för ett när man ska ta vatten. Efter ett tag tänker man inte på det, om man var van vid att ha engreppsblandare förut.

Man kan se det positivt också att man får göra mer armrörelser - mer fysisk aktivitet främjar hälsan!

Nu låter det kanske som att jag själv har tvågreppsblandare men det har jag inte. Jag förlorade familjestriden om vilken blandare vi skulle ha. All heder till dig om du klarar av att stå emot trycket ...

Ja, fast i köket håller man ju nästan alltid något i ena handen när man ska spola vatten. Och så är man kanske kladdig på händerna.
Om jag skulle ha en snygg tvågrepps, så skulle jag nog sätta den i badrummet istället. Där lär man sig ganska snabbt vilket läge på kranarna som ger lagom varmt.

Vilken blev det för er del?

Mitt önskemål är en blandare med "lantligt" stil.
Min mans önskemål är en praktisk blandare som gärna har en dusch.

Nu har vi endast hunnit titta på Ikeas sortiment och för min del tycker jag Edsvik är nätt och fin. Min man gillar Hjuvik. Mitt "motargument" är iså fall Elverdam som iaf ser lite "lantligare" ut. Samtidigt tycker jag båda är enormt stora och klumpiga då vi skall köpa en inbyggnadsdiskbänk med en ho.

Kapar tråden lite och undrar över kvaliteten på IKEAs blandare? Jag är själv inne på en sån, men det skiljer ju ganska mkt i pris jämfört med andra blandare... Är IKEAs blandare ok i kvalitet?

Jag har sett en lantlig, med vitt handtag som ser ut som emalj, men engrepps. Vet tyvärr inte var den finns att köpa.

Ingen av de blandare jag har sett har ett vred för diskmaskinen på sig. Är det ett måste?

Nej, du kan ha ett separat vred på diskbänken eller en Ballofix i skåpet under om du vill också.

Ja, det var den jag menade.

pinebar skrev:
Ja, fast i köket håller man ju nästan alltid något i ena handen när man ska spola vatten. Och så är man kanske kladdig på händerna.
Om jag skulle ha en snygg tvågrepps, så skulle jag nog sätta den i badrummet istället. Där lär man sig ganska snabbt vilket läge på kranarna som ger lagom varmt.
Jag har inte alltid något i ena handen när jag ska spola vatten? Sköljer pasta gör jag i kallt vatten = 1 vred. Sköljer gör man i kallt vatten. I köket har man väl bara varmt vatten när man fyller en ho för att diska för hand. Då har man båda händerna fria.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.