Byggahus.se
Börjar äntligen få fingrarna ur och ska köpa mig en ny skruvdragare, antingen BDF440RFE eller BDF442RFE, och funderar nu på vart jag ska köpa den. Kollade på Prisjakt och där är Verktygsladan och SMSservice de billigaste men hur är de som butiker om något händer? Är det sidoimport? SMS verkar dock få utföra garantijobb för Makita så de verkar ta via Svenska generalagenten.

Eller finns det någon annan ÅF i Sverige som är bättre men inte så mycket dyrare? Det ska gå att beställa från dem eftersom jag bor i Härjedalen och jag har ingen större lust att åka riket runt för att inhandla Sandra (Jäpp, hon har redan fått ett namn). :D

UK har jag avskrivit, känns enklare om något krånglar med en ÅF i Sverige samt att det är 2 års garanti på de svensksålda.

Edit: Laitis i Ösd tar 4350:- för 440 och då medföljer en Makitajacka.
 
Redigerat:
Inte för att mitt svar bidrar direkt till frågeställningen. Men vill bara säga att även om man köper kvalitesmaskiner så kan de krångla. Risken är kanske inte lika stor som med budgetmaskiner men det är hyffsat vanligt så jag föredrar att köpa från Sverige då garantiärenden brukar gå fortare. Sen beror det givetvis på vilka prisskillnader vi pratar om. Men gör man en vinst på 500-1000 kr totalt efter att ha räknat med frakt, tull m.m. på verktyg som kostar 5000 kr känns lite dumsnålt. Så min tumregel är om man handlar utomlands och får 2 maskiner för samma pris som i Sverige är det bara att slå till.
 
SMS är en seriös affär och håller inte på med någon paralellimport.
Dom utför service för Makita i Svergia som du skriver.
Jag har en hel del kontakt med dom och dom sköter sig enligt mig mycket bra.
 
Skulle utan tvekan välja SMS.
En av dom mer seriösa aktörerna på marknaden.
 
Jepp, samma intryck som jag själv fått av SMS. Väldigt seriösa.
 
P-plats skrev:
SMS är en seriös affär och håller inte på med någon paralellimport.
Verktygsladan parallellimporterar inte heller. Han/de köper direkt av Makita.

Verktygsladan är ett bra ställe att handla på, så länge ingenting strular, för då strular det ordentligt. De är verkligen urusla på att hantera oväntade problem. Så jag rekommenderar också SMS, trots att jag själv aldrig handlat där.
 
muruc skrev:
Verktygsladan parallellimporterar inte heller. Han/de köper direkt av Makita.

Verktygsladan är ett bra ställe att handla på, så länge ingenting strular, för då strular det ordentligt. De är verkligen urusla på att hantera oväntade problem. Så jag rekommenderar också SMS, trots att jag själv aldrig handlat där.
Hur dom får sina maskiner vet jag inget om och har inte sagt nåt annat MEN SMS vet jag är seriösa och skriver då det... ;)
 
P-plats skrev:
Hur dom får sina maskiner vet jag inget om och har inte sagt nåt annat MEN SMS vet jag är seriösa och skriver då det... ;)
Oj, läste kanske lite för mycket mellan raderna. "SMS är en seriös affär och håller inte på med någon paralellimport." tolkade jag som: "till skillnad från verktygsladan".
 
Tackar och bockar för svaren. Det får bli antingen SMS eller "lokala" handlaren. SMS är dock billigare på 442:an än vad lokala nasaren är på 440:n så valet är väl inte så svårt egentligen.

Återigen, tack för bra svar. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.