6 133 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Keramik CTC Vemax.
Keramiken i CTC Vemaxen är trasiga.Sidorna o rostrett.Vart köpa stenarna någonstans.
Var få tag i en bild på hur dom ser ut,så att jag får rätt.
Nyss köpt pannan och skall ha den i garaget.
Skall använda en 2500-3000 liters tank vilket jag inte tror är några bekymmer eftersom pannan ger 33 kw eller är det för mycket.
Funderar annars att plocka ut mina 2 1000 liters tankar och använda till Vemaxen och ta en tank på 3000 liter till Calmar V 33;an.
Några synpunkter på acktank storleken till Vemaxen.
Var få tag i en bild på hur dom ser ut,så att jag får rätt.
Nyss köpt pannan och skall ha den i garaget.
Skall använda en 2500-3000 liters tank vilket jag inte tror är några bekymmer eftersom pannan ger 33 kw eller är det för mycket.
Funderar annars att plocka ut mina 2 1000 liters tankar och använda till Vemaxen och ta en tank på 3000 liter till Calmar V 33;an.
Några synpunkter på acktank storleken till Vemaxen.
Enertech/CTC har, sätt dig på en stol och ta något lugnande innan du får priset bara.......
CTC V25 har samma keramik bortsett från den främre stenen som saknar primärluftsintag, men det går att skära till. Priset är dock det samma hos Enertech, men jag hittade ett ställe som hade formar till V25 och kunde gjuta. Har dock inte nummret kvar, har postat det här för länge sedan....vet inte om det inlägget går att hitta.
/danso
CTC V25 har samma keramik bortsett från den främre stenen som saknar primärluftsintag, men det går att skära till. Priset är dock det samma hos Enertech, men jag hittade ett ställe som hade formar till V25 och kunde gjuta. Har dock inte nummret kvar, har postat det här för länge sedan....vet inte om det inlägget går att hitta.
/danso
Klicka här för att svara