8 069 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Kärvande FMM blandare
Jag har två stycken FMM Siljan Mini tvättställsblandare, inköpta förra året. Den ena går hur hur lätt som helst, men på den andra så har spaken börjat gå väldigt trögt (både i höjd- och i sidled). Är det läge att reklamera den eller kan det bero på att det kommit något skräp i vattnet som behöver avlägsnas? Är den besvärlig att plocka isär i så fall?
Du kan nog hitta instruktioner och sprängskisser under fliken "Teknisk information och reservdelar" här: http://www.fmmattsson.se/vara-produkter/tvattstallsblandare/siljan/siljan-mini/siljan-mini/
Har också fmm. Bara att spraya såpavatten i pluppen som visar vilket håll du ska vrida kranen för att få varmt/kallt vatten. Lirka lite fram och tillbaks så kommer det bli jättebra! Snåla inte, utan kör på tills du ser att det som rinner ut är rent. Lycka till..
FMM skickade en ny insats utan strul, dom erbjöd sig att skicka någon som bytte den också, men det tyckte jag var överkurs. Sånt ger pluspoäng.
Vad som var fel med den gamla blev jag inte riktigt klok på, jag såg inget konstigt med den och när jag hade den lös så gick den lätt. Jag testade att sätta dit den igen och den blev lika trög igen. Den nya fungerar i alla fall bra.
Vad som var fel med den gamla blev jag inte riktigt klok på, jag såg inget konstigt med den och när jag hade den lös så gick den lätt. Jag testade att sätta dit den igen och den blev lika trög igen. Den nya fungerar i alla fall bra.
Klicka här för att svara