Har en Kärcher högtryckstvätt som jag använt utan problem förra sommaren. Nu när jag skulle plocka fram den och använda den så märker jag att högtrycksslangen som jag sätter fast i spolhandtaget sitter väldigt löst och lossnar mycket enkelt. Dessutom om jag slår på vattnet så sprutar det åt alla håll och kanter vid denna infästning.

Allt pekar väl på att det är något i spolhandtagets koppling som saknas eller är trasigt. Men vad, kan ni hjälpa mig? Saknas det en packning? Jag bifogar ett gäng bilder.

• Svart högtrycksslang från en Kärcher högtryckstvätt som ligger på marken, med metallkoppling som verkar sakna en del nära infästningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kärcher högtryckstvätt spolhandtag med ansluten slang, liggande på golvet.
    Skapa konto
  • Kärcher högtryckstvätt med spolhandtagets koppling synlig, potentiell problemkälla för löst fästad slang och vattenläckage.
    Skapa konto
Jag är inte helt säker men jag tror det ska vara en stålring i handtaget som håller fast slangen?

• Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
MultiMan
Om den inte var helt tömd på vatten och stod så den kunde frysa är det troligaste orsaken efter din beskrivning att döma. Kan ha spruckit saker i handtaget.

• Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.