K kniv skrev:
Efter 19 Ă„r fĂ„r man vĂ€l hoppas att det hunnit lösa sig 😂
Haha 😅 tĂ€nkte bara dela med mig för framtida lĂ€sare! Jag snubblade sjĂ€lv över trĂ„den inför mitt egna projekt

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
sÄgklinga för trÀ monterad i vinkelkap hade hittills fungerat finemang, sedan sÄ kom dagen nÀr det fungerade mindre bra.

med minsta möjliga marginal sÄgade jag inte rakt igenom armen, endast nÄgra millimeter tillgodo som höll ihop och hindrade total katastrof.

rÀknade strax >40st stygn för att fÄ nÄgorlunda ordning pÄ ytan. hur mycket trocklande som gjorts inuti armen vet jag ej, men senor, muskler och annat hade tydligen blivit slarvsylta.

ergo: -vinkelkap med sÄgklinga för trÀ?
visst, men gÀrna med stor försiktighet!

• En arm inlindad i bandage efter en skada, troligen orsakad av en sĂ„golycka vid anvĂ€ndning av vinkelkap med sĂ„gklinga för trĂ€.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
  • Älska
kashieda och 19 till
  • Laddar…
Jösses. Tur att det Ă€ndĂ„ gick “bra”.

Men varför trÀklinga i vinkelharry? Det lÄter och Àr ju uppenbarligen helt livsfarligt. Vad anvÀnder man det till?

Scrollande tillbaka i trĂ„den och ser att TS skulle kapa panel som försvann upp i taket - det anvĂ€nder man ju multimaskinen till + ett riktigt bra blad
.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Ja en multimaskin/fein-sĂ„g hade löst alla problem och en tusenlapp för maskinen sparar snabbt in sjukskrivningen ovan 😼

MathiasS MathiasS skrev:
Jösses. Tur att det Ă€ndĂ„ gick “bra”.

Men varför trÀklinga i vinkelharry? Det lÄter och Àr ju uppenbarligen helt livsfarligt. Vad anvÀnder man det till?

Scrollande tillbaka i trĂ„den och ser att TS skulle kapa panel som försvann upp i taket - det anvĂ€nder man ju multimaskinen till + ett riktigt bra blad
.
instÀmmer till fullo!
bÄde gick det bra och tur hade jag.
snittet pÄ andra ledden och vips hade jag sÄgat av handen.

höll som bÀst pÄ att fasa av nÄgra bryggpollare nÀr det gick galet.
iOchFörSig var idén redan frÄn början lika galen som livsfarlig och sedan blev resultatet dÀrefter.

som lök pÄ laxen hann jag inte ens halvvÀgs med jobbet innan det snöpliga slutet kom.

jag lÀr sÄ lÀnge jag lever,
men visst erkÀnner jag villigt att minsta tankemöda pÄ förhand hade avstyrt mig frÄn detta harakiriLiknande angreppssÀtt.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja en multimaskin/fein-sĂ„g hade löst alla problem och en tusenlapp för maskinen sparar snabbt in sjukskrivningen ovan 😼
har en feinsÄg (se mitt inlÀgg #1 dÀr jag tipsar om just feinsÄg till bra pris).

varför jag inte anvÀnde exempelvis hammare, stÀmjÀrn och en rasp kan jag inte ge nÄgot vettigt svar pÄ.

av nÄgon anledning sÄg jag tvÄ alternativ:
‱vinkelkap med sĂ„gklinga
‱motorsĂ„gen (kedjesĂ„gen)

nu sÄhÀr i efterhand (no pun intended) vet jag ej vilket val som varit det bÀttre eller sÀmre?

M MegaMagicMike skrev:
har en feinsÄg (se mitt inlÀgg #1 dÀr jag tipsar om just feinsÄg till bra pris).

varför jag inte anvÀnde exempelvis hammare, stÀmjÀrn och en rasp kan jag inte ge nÄgot vettigt svar pÄ.

av nÄgon anledning sÄg jag tvÄ alternativ:
‱vinkelkap med sĂ„gklinga
‱motorsĂ„gen (kedjesĂ„gen)

nu sÄhÀr i efterhand (no pun intended) vet jag ej vilket val som varit det bÀttre eller sÀmre?
Jag vet precis hur det kan bli nÀr man hÄller pÄ. Mitt inlÀgg var Àven ett svar pÄ original inlÀgget i den hÀr trÄden, dÀr hade multisÄg passat perfekt.

Jag sÄlde min klyvsÄg efter bilder jag sÄg hÀr pÄ BH i olyckstrÄden. Jag hade blivit arbetslös om jag hade skadat mig pÄ ett likande sÀtt och dÄ hade vi fÄtt flytta.

Hoppas du blir ÄterstÀlld.
MotorsĂ„g hade varit ett bĂ€ttre val, givet att du kan jobba under axelhöjd och att man vet hur man handskas med en den. Och man slarvar aldrig med skyddsutrustning med den maskinen, men det antar jag inte behöver pĂ„pekas i ditt fall ❀.

Klicka hÀr för att svara
Produkter som diskuteras i trÄden
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.