Har ett kaninhus som på bilden. Men saknar bakstycke på nederdelen och har inget nät eller stolpe på framsidan. Har bara benen och så är det nät mellan dom.
Om jag sätter bakstycke där nere, kommer konstruktionen att bli mer stabil. Nu är kaninburen lite vinglig?
Vilket vike från jim och fix ska jag använda, dock behöver skivan vara 20mm tjock
Om jag sätter bakstycke där nere, kommer konstruktionen att bli mer stabil. Nu är kaninburen lite vinglig?
Vilket vike från jim och fix ska jag använda, dock behöver skivan vara 20mm tjock
Har haft exakt den buren. Det är ett bedrövligt virke i den från fabrik så den går knappt att jobba med då det spricker lätt när du ska fästa ditt material i det befintliga.
Mitt förslag är att du kapar ett skivmaterial typ mdf el likn så du får samma mått som både över OCH underdelen. Alltså hela burens baksida. En enda stor baksida som du sätter utanpå din befintliga övre baksida. Låt den gamla sitta kvar innanför den nya.
Välj skivtjocklek efter behov å plånbok.
Då stadgar du upp hela rektangeln ordentligt.
Problemet är att fästa skivan i burens konstruktion då det är sååå tunnt virke i väggarna/konstruktionen så du måste förborra innan skruvning så inte dina tunna hörnreglar spricker helt.
Mitt förslag är att du kapar ett skivmaterial typ mdf el likn så du får samma mått som både över OCH underdelen. Alltså hela burens baksida. En enda stor baksida som du sätter utanpå din befintliga övre baksida. Låt den gamla sitta kvar innanför den nya.
Problemet är att fästa skivan i burens konstruktion då det är sååå tunnt virke i väggarna/konstruktionen så du måste förborra innan skruvning så inte dina tunna hörnreglar spricker helt.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 609 inlägg
alt. att använda möbelvinklar, vinkeljärn etc?M MasMats skrev:Har haft exakt den buren. Det är ett bedrövligt virke i den från fabrik så den går knappt att jobba med då det spricker lätt när du ska fästa ditt material i det befintliga.
Klicka här för att svara