EddieHansson
Vi har en vattenskada och försäkringsbolaget har tagit upp golvet för att reparera. De har tagit bort allt men låtit golvvärmerören vara kvar eller ligger ihopsatta med tejp. Rören har legat i EPS skivor med aluplåtar.
10n.png

Rören (LK PEX 12x2) har en syrespäre och det står i manualen at den är känslig mot tex UV.

Det jag nu undrar är om rören kan nötas och få en sämre syeespärr och då på sikt skapa problem med korrosion i värmesystemet? Sen lär det inte bli lätt att lägga ut nya EPS skivor och få rören att passa in rätt. Måste ta mer tid och kosta mer än att lägga i nya rör...?

• Byggarbetsplats med träreglar, OSB-skivor och hoptrasslade elektriska kablar. Underkonstruktion synlig, byggnadsfas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ombyggnadsarbete, golv med kabelspår, isoleringsskiva, kabelklämmor och utstickande elledningar.
    Skapa konto
Diffspärren är inte på utsidan utan inbyggd i slangen. Men att lägga tillbaka slangen är väl inte ditt problem. Tillhör dom som gör jobbet med skadan.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
J jonaserik skrev:
Diffspärren är inte på utsidan utan inbyggd i slangen. Men att lägga tillbaka slangen är väl inte ditt problem. Tillhör dom som gör jobbet med skadan.
Nä visst är det inte mitt problem att lägga tillbaka slangen, förutom att de kanske tar genvägar så att den inte ligger lika jämnt.
Kostnaden för en ny slang borde vara liten i sammanhanget tycker jag...

Tveksamt med genvägar, det var ju spårade skivor och plåtar. Dom är i fasta mått så där går inte att mixtra med.

EddieHansson
Njae. Det är stor skillnad hur man gör alla böjar, hörn, osv.

• Vitt, skummaterial och svart handskar inuti en svart plastpåse, byggavfall eller isoleringsmaterial, arbetsrelaterad skräp.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.