Kan man öppna mer än det lilla runda locket för att rengöra vattenlåset?
Jag är på krigsstigen mot ihärdig avloppslukt i nytt (äldre) hus. Utöver att byta packning/o-ring för det lilla skruvlocket tänkte jag säkerställa att det är ordentligt rent, men det verkar snudd på omöjligt genom det lilla hålet. Plasten verkar lite skör så jag har inte vågat mig på några särskilt våldsamma försök att få loss hela den böjda delen.
Jag är på krigsstigen mot ihärdig avloppslukt i nytt (äldre) hus. Utöver att byta packning/o-ring för det lilla skruvlocket tänkte jag säkerställa att det är ordentligt rent, men det verkar snudd på omöjligt genom det lilla hålet. Plasten verkar lite skör så jag har inte vågat mig på några särskilt våldsamma försök att få loss hela den böjda delen.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Har aldrig sett den typen av golvbrunn, men den ser ju relativt ren ut ?Fridzor skrev:
Kan man öppna mer än det lilla runda locket för att rengöra vattenlåset?
Avlopsslukt, enligt min erfarenhet, kommer oftast från anslutningen till tvättstället som läcker luft/är otät (iaf i äldre hus) eller toalettens anslutning (ovanligare, men om gummistosen inte tätar längre eller toaletten "lossnat/rört sig)...
Å andra sidan, att det finns ett hål/plugg där antyder att insatsen är limmad/svetsad i brunnen. Har aldrig sett en golvbrunn som både har renshål och löstagbar insats, även om jag inte heller är bekant med just den golvbrunn TS har.
Hade däremot en liknande variant med betydligt mindre renshål, och det som funkade där för att få ordentligt rent var att köra runt med spolslangen till högtryckstvätten direkt innanför hålet.
Men vad lukt beträffar skall den ju inte slippa ut om pluggen tätar som den skall.
Hade däremot en liknande variant med betydligt mindre renshål, och det som funkade där för att få ordentligt rent var att köra runt med spolslangen till högtryckstvätten direkt innanför hålet.
Men vad lukt beträffar skall den ju inte slippa ut om pluggen tätar som den skall.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan inte öppna trimhuvudet på Ryobi Grästrimmer
Trädgårdsmaskiner -
Nya byggregler öppnar för mer hot från kriminella
Artikelkommentarer -
Altandörrar, placering i vägg, öppna mer än 90 grader?
Fönster & Dörrar -
Öppna mellan kök och vardagsrum i älvsbyhus mimer
Utbyggnad och tillbyggnad -
Yale doorman kan inte öppna med 9v batteri. Jag kommer inte in i huset
Fönster & Dörrar