Det är inte helt enkelt. Mallar gör ditt liv väsentligt enklare
Jag förstår inte riktigt hur en mall fungerar då jag inte fräst förr. Ska börja imorgon. Men om jag ska fräsa ett spår mitt i en planka, sätter jag då exempelvis en annan planka över och fäster den med en tving så att frässtålets överdel stoppas av den översta plankan? Är det en mall?
Daniel här på forumet höll ett utmärkt seminarie om fräsning. Rekommenderar dig att spendera två timmar på se det innan du sätter igång
Hej Danii KD!D Danii KD skrev:
Att fräsa rakt utan mall är inte ball så det är nog inget man skall.
Men att fräsa med mall gör att jobbet går som en trall och alla fingrar är kvar som dom skall.
Skämt å sidor men om du vill lära dig hur man gör så har jag tid på tisdag kväll. Jag bor på Värmdö och har möjlighet att hjälpa dig med fräsningen i min snickerboa.
Dag
Sågade ut samma mönster i en mdf fast någon mm större och kopierade med hjälp av kopieringsringen. Ska bara hänga upp den och måla spår.
Nästa gång kanske jag använder fräsen till att sammanfoga hörnen snyggare. Några tips? Kex eller lax?
Nästa gång kanske jag använder fräsen till att sammanfoga hörnen snyggare. Några tips? Kex eller lax?
Klicka här för att svara