Håller på att göra om en del nere i tvättstugan i källaren på kåken, och skulle behöva dra om/ta bort/sätta dit nya avlopp för att få det som jag vill.
Vet inte om ni blir kloka på ritningen och bilderna där jag ritat i hur jag vill ha avloppet och där man ser lite hur det går idag.
På ritningen är dom gröna linjerna rören jag vill dra nytt och gröna cirklarna är dom 2 avlopp som jag vill ha.
Frågan är om jag kan dra det sådär och koppla på det på stammen där dagens rensbrunn är, den orangea inringade? Denna rensbrunn vill jag ta bort då den är en gigantisk plåtlåda på 50x80cm och istället lägga in en rensbrunn på den nya stammen som jag lägger ner, det borde väl inte vara några problem?
Samt kan jag koppla det sådär, eller bör jag behålla lite av den gamla stammen och koppla på där jag dragit det gula strecket inne i tvättstugan, eller spelar det ingen roll?
Sen lite andra frågor, vilket fall ska jag ha på stammen samt vilken dimension från huvudstam och sen ut till brunnarna? Längden från rensbrunn till sista biten på huvudstammen är ca 7-8 meter.
Bomba med frågor om ni behöver mer information så återkommer jag med det.
Och en till fråga om någon har ett ungefärligt svar.
Vad kan man räkna med inkl arbete att det skulle kosta om man lejer bort detta jobb där jag själv bilar upp spåret där nya avloppet ska ligga i samt gjuter igen det själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto