Byggahus.se
Ena väggen togs bort av mycket tidigare ägare. Jag vet inte varför ena fick vara kvar. Jag vill ha bort men är orolig att den är kvar för ifall man tar bort den så skulle det läcka vatten eller orsak någon typ av skada
Hörn av ett rum med beige kakel, vita lister och kromade rördetaljer. Potentiella fuktproblem vid basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschdörr med vattendroppar, skena upptill, suddig bakgrund, inomhus och dåligt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschhörna med skadade, kalkbelagda glasväggar och skitig kakelplattor. Behöver rengöring och underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum med gråa kakel- och klinkergolv, öppen dörr, synlig trätröskel och del av vit möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusvy med texturerad vägg, dörrkarm och hängande mörk jacka med ränder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En smutsig glasduschdörr och kalkiga kakelgolv i badrum, behov av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis öppen duschdörr, kalkfläckar, vattenstänk, kakelvägg, genomskinligt, badrum, badrumsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av duschutrymme, kakelvägg, duschhuvud, halvglansig glasdörr, badrumsinredning, beige kakel, metallstänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschhörna med öppen dörr, vatten strilar, kaklade väggar, beige färgschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschhörna med glasdörr, beige kakel, duschslang på golvet, knoppar på vägg, toalettpappershållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du får göra vad du vill i ditt badrum.
 
raveper raveper skrev:
Du får göra vad du vill i ditt badrum.
Jag vet men jag vill inte göra nåt som hade lett till vattenskada😅
 
RoTe
La Da 79 La Da 79 skrev:
Jag vet men jag vill inte göra nåt som hade lett till vattenskada😅
Hål i väggen får du så klart fylla med silikon.
 
Vad har hänt? Varför vill du ta bort den? Alltid riskabelt med hål i duschzon.
 
Är det risk att det kommer vatten på dörr/tröskel som man ser på bilden ska den inte tas bort.
 
  • Gilla
Byggis1976 och 1 till
  • Laddar…
B Byggis1976 skrev:
Vad har hänt? Varför vill du ta bort den? Alltid riskabelt med hål i duschzon.
Jag vill ta bort för den är i vägen. Jag ska istället sätta upp ett duschdraperi.
 
La Da 79 La Da 79 skrev:
Jag vill ta bort för den är i vägen. Jag ska istället sätta upp ett duschdraperi.
Gör det.
 
A AndersS skrev:
Är det risk att det kommer vatten på dörr/tröskel som man ser på bilden ska den inte tas bort.
Nej, den duschväggen som var närmast dörren är borttagen sedan tidigare. Jag ska hänga upp ett duschdraperi istället.
 
Så länge du fyller skruvhålen i väggen med silikon är det inga problem.

Däremot verkar tidigare ägare använt massor med silikon om jag ser rätt på mobilen. Det i sig kan kanske bli en utmaning att få bort så att det blir snyggt?

/Krille
 
  • Gilla
La Da 79
  • Laddar…
Ja, jag tänkte anlita någon kanske. Jag har aldrig tagit bort eller lagt till silikon själv
 
Tänk på att det kan vara spänningar i glaset och att hela glaset kan spricka vid demontering. Hantverkaren som skulle lyfta av min blev översköljd av glasbitar men blev turligt nog inte skadad annat än på benen (varm sommar och hade shorts).
 
  • Gilla
La Da 79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.