Byggahus.se
Goddag alla kära BH:are

I torsdes fick jag en altandörr som väger strax över 80kg.
Jag och svärfar bar in dörren på kvällen, in i ett uterum. Vi valde att ställa dörren liggandes (på en av långsidorna) samt att den fick luta sig lite emot en vägg.
Då det bara var tänkt att vara över natten och dagen därpå, godtog jag det där och då.

Nu är jag rädd att dörren (som skulle monterats nu i helgen) kanske kan bli ståendes en vecka på det viset ist.
Ska jag genast justera dörren och ställa den upp i ett normalläge, eller det går bra att förvara den liggandes?
 
S
Ställ den upp mot väggen med en liten lutning så är det inge problem , ska den stå flera månader så ska den stå plant mot väggen och ankras så den inte faller
 
  • Gilla
Thyro89
  • Laddar…
Okej, vad bra!

Fen står lutad mot en vägg. Den bör inte stå på det viset allt för länge, max en vecka skulle jag säga.

Tack för svaret
 

Bästa svaret

Kort tid så är det ingen fara men annars bör dörren stå som den hade suttit monterad.
Jag hade en dörr ståendes i kallförråd i 1,5 år lätt lutad mot väggen och den var helt som den skulle.
Hade 2st andra i 2år i kallförråd även de var som de skulle så det är ingen fara bara de står rätt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Thyro89
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.