Hello,

Det slog mig för en tid sedan när jag höll på i det lilla utrymmet ovanför vårt lilla badrum, där röret till radonslangen kommer upp genom en av väggarna, att jag kanske kunde ansluta den till frånluften från badrummet?

Nu är det ju kanske så att vi inte behöver använda slingan för lufta bort eventuellt höga radonhalter men om det skulle behövas en utsugsfläkt trots allt, är det okej att ansluta den till frånluften på FTX-systemet?

B Benpe skrev:
Hello,

Det slog mig för en tid sedan när jag höll på i det lilla utrymmet ovanför vårt lilla badrum, där röret till radonslangen kommer upp genom en av väggarna, att jag kanske kunde ansluta den till frånluften från badrummet?

Nu är det ju kanske så att vi inte behöver använda slingan för lufta bort eventuellt höga radonhalter men om det skulle behövas en utsugsfläkt trots allt, är det okej att ansluta den till frånluften på FTX-systemet?
Tror ej detta är bra idé. Troligtvis stora skillnader i luftflöde och det skulle innebära åtminstone ej injustering om ens möjligt och räcker ftx till då. Har du roterande ftx växlare så återgår en del av radon till tilluften som blir smittad. Motströmsväxalre har ej detta problem.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.