Liten fundering har jag. Om tex värmepumpen är inställd på 20grader och det är minst 20grader, eller att det är den temperaturen i rummet. Kan elementet bli kallt då för det inte har nåt behov att värma?

Vad är det för värmepump? Luftvärmepump? Vattenburen värme? finns rumsgivare?

useless useless skrev:
Vad är det för värmepump? Luftvärmepump? Vattenburen värme? finns rumsgivare?
Har bergsvärme och vatten, vattenelement.

Är bara utgivare vad jag vet.

T The_Nyll skrev:
det är minst 20grader, eller att det är den temperaturen i rummet. Kan elementet bli kallt då
Känns som jag missförstår frågan men om man redan har (eller överskrider) önskad rumstemperatur vore det väl snarast ett fel om elementen var varma.

Alfredo Alfredo skrev:
Känns som jag missförstår frågan men om man redan har (eller överskrider) önskad rumstemperatur vore det väl snarast ett fel om elementen var varma.
Vill bara kolla, för element är kalla men temperaturen är den som pumpen är inställd på och då blir dem kalla, sjunker tempen så går dem igångigen, så inget fel lixom.

Kan lägga till, om har betydelse i frågan tror inte alla element i huset blir kalla. Men ett eller två lixom. Lixom 19.9 grader visar termometer och elementet i sovrummet är på. Men inte i vardagsrummet, så jag menar att är det och att vissa element är kalla för den matar inge värme för graderna är som dem är inställd på?

Redigerat:
Vad står det på värmepumpen att framledningstemperaturen ska vara?

useless useless skrev:
Vad står det på värmepumpen att framledningstemperaturen ska vara?
De får jag nog kolla när jag kommer hem. Är på jobbet just nu.
Kan lägga till. Minns inte riktigt anledningen men jag har också skruvat på elementens termostat/ratt. Men visst ska de också egentligen stå på 5/max jämt?

Redigerat:
Ja, har man värmepump så ska så många termostater som möjligt stå på max så inte pumpen behöver gasa på i onödan.

• Gilla
EGW
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.