I
Hej,

Har köpt en minikyl (BxDxH 335x365x618 mm) som kan komma att väga 19 + 9 = 28 kg. Har varit inne på att bygga ett enkelt skåp med 45-reglar till den, plus täckskivor, men så snubblade jag över IKEAS Metod-skåp för 1276 kr:

Svartgrått IKEA Metod-skåp med öppen brun dörr, hyllplan synliga inuti. Designat för köks- eller förvaringslösningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-baenkskap-med-hyllplan-svartgra-sinarp-brun-s09589670/#content

Nu är detta en mindre modell men det är inte ovanligt att man lägger tunga granitblock på dessa, så kanske kan detta skåp klara av nästan 30 kg? Min tanke är egentligen inte att fästa det i väggen eftersom det kommer så inklämt mellan två bokhyllor, men om det skulle finnas en tipprisk får jag såklart överväga det.

Vikten lär inte vara ett problem. Men tänk på kylningen. Luft måste kunna cirkulera runt kylskåpet.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
I
A Avemo skrev:
Vikten lär inte vara ett problem. Men tänk på kylningen. Luft måste kunna cirkulera runt kylskåpet.
Ja, jag tänker att den ska stå en bit från väggen så att luften kan cirkulera fritt. Den kommer inte heller att täcka hela bredden.

Kylen är öppen på baksidan och har ett par ventilationshål i topplåten längst bak, och dessa delar kommer att stå helt fritt bakåt och uppåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.