Hej
Är det möjligt att lägga in en kolumn till i tråden Jämför boränta med allas ränterabatt?

Nästa vecka ska jag förhandla då rabatten endast gäller ett år i taget.

Tyvärr är det svårt o veta vilka nivåer som är rimliga inom sin bank eller snitt hos andra banker.

Idag har jag 1.35% o undrar hur den står sig. Alla delar rörligt, 3 månaders.

De sa, när de bokade in mötet, att om jag tar hus o bilförsäkringar, pension o sparande hos dem kan jag få mer rabatt. Annars kan de förlänga 1.35% 1 år till utan möte. Förståeligt.

Just nu har jag endast privat lönekonto med lite av barnens sparande hos min bolånebank.

Några tips, har ni fått upp era rabatter o hur isf?

B
Har 1,4 utan något sparande/pension som osv

• Gilla
Finnsnickarn
  • Laddar…
Tack...tror att det kan finnas en möjlighet att få upp den lite till utan o flytta/starta nytt hos dem.

F Finnsnickarn skrev:
Hej
Är det möjligt att lägga in en kolumn till i tråden Jämför boränta med allas ränterabatt?

Nästa vecka ska jag förhandla då rabatten endast gäller ett år i taget.

Tyvärr är det svårt o veta vilka nivåer som är rimliga inom sin bank eller snitt hos andra banker.

Idag har jag 1.35% o undrar hur den står sig. Alla delar rörligt, 3 månaders.

De sa, när de bokade in mötet, att om jag tar hus o bilförsäkringar, pension o sparande hos dem kan jag få mer rabatt. Annars kan de förlänga 1.35% 1 år till utan möte. Förståeligt.

Just nu har jag endast privat lönekonto med lite av barnens sparande hos min bolånebank.

Några tips, har ni fått upp era rabatter o hur isf?
Vilken bank har du får man fråga? Vet att en del får mellan 1,5 och 2,0 % ränterabatt.

D Daniel_2022 skrev:
Vilken bank har du får man fråga? Vet att en del får mellan 1,5 och 2,0 % ränterabatt.
Swedbank

F Finnsnickarn skrev:
Att jämföra ränterabatter är ju helt ointressant såvida det inte är inom samma bank eftersom listräntorna varierar mycket.
Här kan man jämför snitträntorna
https://snittränta.se/

optimizer optimizer skrev:
Att jämföra ränterabatter är ju helt ointressant såvida det inte är inom samma bank eftersom listräntorna varierar mycket.
Här kan man jämför snitträntorna
[länk]
Jepp, håller med. Att jämföra enkom ränterabatt säger inte mycket totala kostnaden för ett lån.
Därför skulle den kolumnen kunna tillföra en del i den befintliga tabellen. Där står det Bank, belopp osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.