1 008 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Kan Byggahus.se lägga in ränterabatten i tråden Jämför boränta?
Hej
Är det möjligt att lägga in en kolumn till i tråden Jämför boränta med allas ränterabatt?
Nästa vecka ska jag förhandla då rabatten endast gäller ett år i taget.
Tyvärr är det svårt o veta vilka nivåer som är rimliga inom sin bank eller snitt hos andra banker.
Idag har jag 1.35% o undrar hur den står sig. Alla delar rörligt, 3 månaders.
De sa, när de bokade in mötet, att om jag tar hus o bilförsäkringar, pension o sparande hos dem kan jag få mer rabatt. Annars kan de förlänga 1.35% 1 år till utan möte. Förståeligt.
Just nu har jag endast privat lönekonto med lite av barnens sparande hos min bolånebank.
Några tips, har ni fått upp era rabatter o hur isf?
Är det möjligt att lägga in en kolumn till i tråden Jämför boränta med allas ränterabatt?
Tyvärr är det svårt o veta vilka nivåer som är rimliga inom sin bank eller snitt hos andra banker.
De sa, när de bokade in mötet, att om jag tar hus o bilförsäkringar, pension o sparande hos dem kan jag få mer rabatt. Annars kan de förlänga 1.35% 1 år till utan möte. Förståeligt.
Just nu har jag endast privat lönekonto med lite av barnens sparande hos min bolånebank.
Tack...tror att det kan finnas en möjlighet att få upp den lite till utan o flytta/starta nytt hos dem.
Vilken bank har du får man fråga? Vet att en del får mellan 1,5 och 2,0 % ränterabatt.F Finnsnickarn skrev:Hej
Att jämföra ränterabatter är ju helt ointressant såvida det inte är inom samma bank eftersom listräntorna varierar mycket.F Finnsnickarn skrev:
Här kan man jämför snitträntorna
https://snittränta.se/
Jepp, håller med. Att jämföra enkom ränterabatt säger inte mycket totala kostnaden för ett lån.optimizer skrev:
Därför skulle den kolumnen kunna tillföra en del i den befintliga tabellen. Där står det Bank, belopp osv.
Klicka här för att svara