Hej!

Undrar om någon vet om det går att kakla över microcement? Vi planerar husbygge och är inne på att använda microcement i badrummet. Det är ju väldigt trendigt nu men tänker om man skulle tröttna på det längre fram. Har letat bland tillverkarna men hittar ingen info om det.

Mvh!

Varför bygga något nu som ni redan vet om att ni inte vill ha sen, för att någon annan tycker det är trendigt? Låter helkorkat.

Bygg som NI vill ha det från början och se det inte som ett mode projekt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Välkommen hit förresten! 😊

Dr Benz Dr Benz skrev:
Välkommen hit förresten! 😊
Tackar! 😊

Tror jag var lite oklar i mitt inlägg, vi vill ha microcement och det kommer vi förmodligen välja oavsett. Tänker bara att det kan vara en vinning rent ekonomiskt att slippa göra om tätskikt när man väl ska renovera badrummet, även fast det ligger långt fram i tiden!

L linusnilsson skrev:
Tackar! 😊

Tror jag var lite oklar i mitt inlägg, vi vill ha microcement och det kommer vi förmodligen välja oavsett. Tänker bara att det kan vara en vinning rent ekonomiskt när man väl ska renovera badrummet, även fast det ligger långt fram i tiden!
Jo jag är helt med dig. Men jag tycker att ni fokuserar fel om ni redan ens funderar över vad som skall komma sen. När man har hus så finns det så mkt som man måste göra. Så man vill minimera allt sådant.

Jag tror att om man redan har tankarna för sen. Så blir man inte nöjd nu.

Ni får självklart göra som ni önskar men försök istället att tänka att huset skall stå 200 år med minimalt underhåll.

Ang din fråga så tror jag att det går men låter det besvaras av någon som verkligen vet.

Lycka till med bygget. Ni har mkt spännande framför er men också väldigt mycket att ta ställning till. 👊🏻

BirgitS
Frågan kanske ska vara om det går att bygga ett badrum som har mikrocement direkt ovanpå ett tätskikt. Finns det tätskiktstillverkare som godkänner att deras folie täcks med bara mikrocement?
Mikrocement blev ju populärt för att man kunde lägga det utanpå kaklet och lätt få en annan "look".

Om man inte badar i pengar så kan man inte göra om badrummet vart 5:e år bara för att någon annan stil trendar.

Troligtvis har det gått så pass lång tid, när det är dags för renovering, att man börjar ställa sig frågan om inte fuktspärrens tekniska livslängd börjar närma sig.

Man kommer förmodligen bestämma sig för att byta den när man ändå ska satsa på en badrumsrenovering.

Det blir därför en ickefråga.

BirgitS BirgitS skrev:
Frågan kanske ska vara om det går att bygga ett badrum som har mikrocement direkt ovanpå ett tätskikt. Finns det tätskiktstillverkare som godkänner att deras folie täcks med bara mikrocement?
Mikrocement blev ju populärt för att man kunde lägga det utanpå kaklet och lätt få en annan "look".

Om man inte badar i pengar så kan man inte göra om badrummet vart 5:e år bara för att någon annan stil trendar.
Nästan alla tätskiktstillverkare godkänner det förutom schönox men det är bara för att ägaren (sika) har en egen microcement som såklart är godkänd.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tackar för alla svar 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.