Jag har tagit bort en fasad av trä som suttit spikad utanpå en äldre kalkputsad fasad. Putsfasaden är i fint skick förutom spikhålen. Det är 100-tals spikhål så jag tänkte att man kunde använda nån form av spruta eller sprits för att portionerna ut puts en klutt i varje hål. Nån som har några inputs? Vilken sprits/spruta osv?

Fogade om en skorsten med bruk och spritspåse och det funkade utmärkt. Inte modellen då du köper på Ica ala fryspåsar utan något mer seriöst men fortfarande plast/väv från konditorivärlden. Det sliter ju givetvis på påsarna och du riskerar likväl att stå med lite bruk i händerna men med rätt konsistens funkar det utmärkt

• Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Jag fogade om en skorsten med en patronpistol, tog bort det skjutbara bakstycket och fyllde med bruk. använde den som vanligt, fungerade jättebra.

• Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Blanda bruket så torrt att det kan bli en boll men inte kladdar på handskar.
Ta en ogrässpruta och vattna varje hål och sedan
använd fingrarna för att stoppa i hålen.
Låt torka någon minut och dra av med fingret eller om det är större hål en filtbräda.

Har du bruk som är så löst att du kan spritsa så kommer det inte hålla höjden i hålen och det är risk för att spricka i ovankant. Går mycket snabbare med fingrarna.

• Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.