Kaffemaskin inbygd siemens ct636les1/04

Haft problem ett tag nu.
Det blir som en paus i kaffe/vattenflödet, vattnet/kaffet börjar sippra ut men efter ca halva processen blir det som en paus i flödet därefter kommer en hel del luft och flödet fortsätter med en del bubblor.

Någon som har likadant problem.

I Igziv skrev:
Kaffemaskin inbygd siemens ct636les1/04

Haft problem ett tag nu.
Det blir som en paus i kaffe/vattenflödet, vattnet/kaffet börjar sippra ut men efter ca halva processen blir det som en paus i flödet därefter kommer en hel del luft och flödet fortsätter med en del bubblor.

Någon som har likadant problem.
låter som omkokaren behöver en rejäl avkalkning

returen returen skrev:
låter som omkokaren behöver en rejäl avkalkning
Kalkat av, regelbunden rengörning, satte in ett filter för o prova, nya gummiringar som jag läste här att någon gjort.

Men jag skall kolla vad omkokaren är för något och skall prova.
Tack för att du tog dig tid.

I Igziv skrev:
Kalkat av, regelbunden rengörning, satte in ett filter för o prova, nya gummiringar som jag läste här att någon gjort.

ah om-kokare så där hittar du inget
vanligaste felet är ventilen till vattnet bsh nummer12015640

• Gilla
Igziv
  • Laddar…
I Igziv skrev:

Fick du någon klarhet i vad problemet var?

S henrickba skrev:
Fick du någon klarhet i vad problemet var?
Faktisk inte, har du samma problem?
har ej orkat att ta tag i det. köpte en kaffebryggare istället, vrid och vänd så är det nog det bästa :)

Japp - samma problem. Byter delar för fullt men ingen lycka än så länge. Vi får se. Låter ändå gött med kaffebryggare asså - kanske också ska satsa på det istället :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.