Det är en vårkatalog med utvalda produkter, inte en katalog över deras fullsortiment, men kan kanske ses som en liten omvärdering från Julas sida.
Nu har dom också gjort bonusen digital, så nu slipper man att skriva ut bonuschecken.
 
Redigerat:
Stefan Bengtsson skrev:
Nämen:

[länk]
Den katalogen är tryckt på onödigt tjock papper som absolut inte värnar om miljön!
 
Retro Elfa-katalog från 1975/76 med en illustration av en man vid rymdkontroller och jorden i bakgrunden, text "ALLT MELLAN ANTENN OCH JORD".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På tal om kataloger, hittade min äldsta och första Elfa-katalog från 75/76. Minns hur Elfa-katalogen svällde och blev en rejäl bibel.
Någon som sitter på en äldre utgåva?
 
Redigerat:
N
wanegardh skrev:
Så var det när jag hade en Samsung Galaxy S3.
Nu har jag S7 och allt flyter på bra.
Är ju inte så kundvänligt om man måste ha en dyr högpresterande telefon för att se deras hemsida.
 
har i stortsett slutat att handla där p.g.a att det är hopplöst att söka med deras app
jag röstar för att dom ska börja med tryckt katalog igen :cool:
 
galento
cazet skrev:
har i stortsett slutat att handla där p.g.a att det är hopplöst att söka med deras app
jag röstar för att dom ska börja med tryckt katalog igen :cool:
Mkt trevligare att kolla i en riktig katalog istället för i mobilen. Sen vore det trevligare om det inte spelades musik
i varuhusen.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Jag vill att man återinför 1,2,5,10,25 och 50 öringar för det går snabbare en när någon skall betala med kort.
 
hsd
Har Du så jäkla bråttom, vet Du inte att brott lönar sig inte
 
  • Gilla
svartöra
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Jag vill att man återinför 1,2,5,10,25 och 50 öringar för det går snabbare en när någon skall betala med kort.
God idé eftersom det fortfarande kostar x,95 Kr. :D
 
  • Gilla
etompau och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
cecar33 skrev:
Jag vill att man återinför 1,2,5,10,25 och 50 öringar för det går snabbare en när någon skall betala med kort.
Det spelar ingen som helst roll vilka valörer vi har, eller betalningsmetoder för den delen, pensionärsjäveln framför mig kommer alltid att hitta sätt att ta orimligt lång tid på sig! :rolleyes:
För övrigt håller jag med om att de borde återlansera katalogen. Vet man inte namnet på det man söker kan det vara helt hopplöst, för ett par år sedan låg deras båtkapell under "bil & garage > transport", inte under "fritid > båt & marin"... :banghead:
 
galento skrev:
Mkt trevligare att kolla i en riktig katalog istället för i mobilen. Sen vore det trevligare om det inte spelades musik
i varuhusen.
+1 på ditt inlägg! En tryckt katalog ger upphov till idéer och är trevligt att bläddra i. Håller med fullt ut om att det är jobbigt och stressande med musiken som spelas i varuhusen. Mitt närmaste varuhus spelas det så hög musik att jag mer eller mindre rusar in och hämtar det jag ska för att sen gå till kassan och ut. Av den anledningen försöker jag att handla så lite som möjligt på Jula.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Men ärligt talat: Hur ofta tittade ni i era Jula-kataloger? 3-4 ggr per år?
Så det är vettigt, från ekonomisk synpunkt, att avskaffa en tryckt katalog som skickas ut till en miljon hushåll årligen.

Men Jula borde naturligtvis ta sig i kragen och fixa en användbar "katalog" på Internet, med bra organisation, sökmöjligheter och prestanda.
 
Biltemas app är överlägsen! Så jäkla smidigt! Nä bort med alla kataloger, slängs direkt i Återvinningen, söker ändå alltid via nätet..
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
galento
Fel av Åke skrev:
+1 på ditt inlägg! En tryckt katalog ger upphov till idéer och är trevligt att bläddra i. Håller med fullt ut om att det är jobbigt och stressande med musiken som spelas i varuhusen. Mitt närmaste varuhus spelas det så hög musik att jag mer eller mindre rusar in och hämtar det jag ska för att sen gå till kassan och ut. Av den anledningen försöker jag att handla så lite som möjligt på Jula.
Ja samma här,har dessutom själv tinnitus så det är nog mycket oväsen i skallen ändå.
Det räcker väl att det finns lite kataloger liggande i varuhusen ( och det brukar det ju ligga också )
Då kan ju den som vill ha ta en,man behöver ju inte skicka ut till hushållen.Att kolla utbudet i mobilen
är inte nåt som passar mej.

Visst kollar man på nätet men det kan vara gött att kolla utan att "vara uppkopplad" ;)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.