Det är väl kombinationen att skippa tryckt katalog och inte ha ett datasystem som fungerar, som gör att Jula gjort ett stort feltänk! Finns väl ingen som "bläddrar" i deras digitala katalog, likt man gjorde i den tryckta?
Att jämföra julakatalogen med telefonkatalogen är som att jämföra äpplen o yxskaft, hur många gånger har man suttit med telefonkatalogen, när den fanns, o tänkt så här: när jag ändå har telefonen i näven o katalogen framför mig, skall jag kanske titta om det finns fler intressanta nummer att ringa?
Så länge appar o hemsidor inte kan förutse mina behov så föredrar jag helt klart en papperskatalog.Det här med, andra som tittade på detta tittade även på detta, innehåller inte ens ett uns av IQ.
Den dagen appar o hemsidor kommer i närheten av en fysisk katalog, då ska jag sluta sakna dom. Men vi är långt ifrån där än.
Så länge appar o hemsidor inte kan förutse mina behov så föredrar jag helt klart en papperskatalog.Det här med, andra som tittade på detta tittade även på detta, innehåller inte ens ett uns av IQ.
Den dagen appar o hemsidor kommer i närheten av en fysisk katalog, då ska jag sluta sakna dom. Men vi är långt ifrån där än.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag har haft en del att göra med en av cheferna på jula att göra. För drygt ett år sedan diskuterade vi just detta med katalogen.
I kundtjänstdisken har de alltid tryckt katalog, så om man har ett stort katalogbehov måste man alltså råna kundtjänstdisken
I kundtjänstdisken har de alltid tryckt katalog, så om man har ett stort katalogbehov måste man alltså råna kundtjänstdisken
Att titta en analog katalog är ju stenåldern om det finns en web-butik eller liknande online. Titta i appar gillar jag icke, för litet och segt. Online-kataloger brukar också vara rätt tröga och osmidiga tyvärr. Om 10 år lär det inte vara många butiker som kör kataloger...
Men det kommer inte vara för att det är bättre, utom för att det är billigare!Jonatan79 skrev:
Jag tror att Jula tappar en del försäljning på att inte ha en riktig katalog. Själv tillhör jag den kategorin som gärna bläddrar i dessa kataloger när man ska kolla om de har det jag söker. Jag saknar jula katalogen och misstänker att jag faktiskt har börjat handla mindre i deras butiker. En online katalog? Det är så korkat det kan bli. Jag tycker att skippa katalogen helt istället.
Men eftersom de inte lär skippa katalogen så borde de satsa mer på att göra om och snabba upp deras webbsida. Den är ganska värdelös...
Jag är övertygad om att de skippat katalogen för att spara pengar, samtidigt skyller man på miljön så blir alla glada! Det är bra det där med miljötänk... Man kan göra massa försämringar och fördyringar för kunder och skylla allting på miljön... Perfekt!
Men eftersom de inte lär skippa katalogen så borde de satsa mer på att göra om och snabba upp deras webbsida. Den är ganska värdelös...
Jag är övertygad om att de skippat katalogen för att spara pengar, samtidigt skyller man på miljön så blir alla glada! Det är bra det där med miljötänk... Man kan göra massa försämringar och fördyringar för kunder och skylla allting på miljön... Perfekt!
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Att bläddra i katalog ger idéer, och mycket som man inte trodde man behövde! Men tex Biltemas app överlägsen katalogen, så skulle alla ha! Finns det hemma, och vilken hylla...
Jag tror Julas strategi med att ta bort sin riktiga katalog inte riktigt funkade så bra som man ville... därför som man nu släppt en tryckt vårkatalog...
De lade väl ned den tryckta för att spara pengar.... men jag tror att man trodde att Biltema och C-O etc skulle följa efter ... De har de ju inte gjort än iaf... och så länge de har kvar sina så tror jag Jula förlorar på detta upplägg...
De lade väl ned den tryckta för att spara pengar.... men jag tror att man trodde att Biltema och C-O etc skulle följa efter ... De har de ju inte gjort än iaf... och så länge de har kvar sina så tror jag Jula förlorar på detta upplägg...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Är ju enkelt att jämföra jula med biltema, enorm skillnad! Fast det är väl mest biltema som är bättre än snittet, Classe är inte superbra heller..