3 470 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Jula luftvärmepump (QLIMA)
Jag har ingen erfarenhet av just Qlima, men bra pris såklart. Men när jag för fyra år sedan köpte LLVP till fritidshus så upplevde jag att det gick att hitta bra produkter till bra priser om man letade lite. Jag köpte en Electrolux Well H5 för 9000kr och installation för 5000kr. Jag hade lite högre krav då det var primära värmekällan i ett hus på 100 +50kvm i Västernorrland. Den har funkat kanonbra och går att styra på distans med app och wifi.@ @ndreas skrev:Hej, funderar på en luftvärmepump men eftersom vi har fjärrvärme och golvvärme tänker jag att pumpen främst blir för kyla och viss stöttning på vintern.
....därför kanske det inte är värt att köpa den dyraste pumpen....
Jula säljer Qlima | S-JA 3523 till bra pris. Någon som har några erfarenheter att dela med sig utav? Fick för mig att det kan vara så lågbudget att man med händerna måste justera "vingarna" som styr luftflödet. Någon som vet?
En snabb Googling visar att man ka få en en Bosch för samma pris som den Qlima du funderar på. Jag har inte jämfört specarna på modellerna.
Men om du inte redan gjort det, sök lite, Googla på tex LLVP outlet och liknande sökningar.
Jag tror du kan hitta en kraftigare LLVP som håller längre och är tystare för samma, eller nästan samma, pris.
Edit: såg nu att det var en gammal tråd, så min kommentar var snarare riktad till nya kommentarer än ditt orginal-inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden