Hej

är på gång att starta vår anläggning med 4 U-rörs solfångare. Nu säger manualen att kretsen helst ska fyllas mha jetpump, för att få runt vätskan och få upp trycket till det rekommenderade 1,5 bar. Men vad är en jetpump och hur får man tag på en, hyra? Det handlar om 20 liter vätska.

MVH
Stenper
 
Det klarar du med en borrmaskinspump. 70-80:-
 
Göran.W
En jetpump är en vanlig bevattningspump.
 
OK, jag har en Biltemas bevattningspump prövar väl med den först. Vad jag förstår är en jetpump en pump som suger även utan vatten i pumphuset (även luft).
MVH Stenper
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.