Min pelletsbrännare janfire flex a bryter efter 2-5 dagar termokontakt blinkar. Jag får då dra ur brännaren och rensa i roster sen går den igen. Har solat ur pannan ordentligt. Draget är öppet.
Påverkar det om själva packningen runt brännaren som sluter mot pannan är lite (platt) det snöret som sitter klämt .
Tänkte om det är känsligt om det kommer in tjuvluft kanske? Eller är det dem 140grader kontakten som är utmattad ?

• Kontrollpanelen på en pelletsbrännare med några reglage och indikatorlampor synliga, omgiven av kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Aska och oförbrända pellets i brännkammaren på en pelletsbrännare Janfire Flex A. Packning och rör syns i övre delen av bilden.
    Skapa konto
  • Aska och restprodukter från pellets i en pelletsbrännare.
    Skapa konto
H
Du behöver ny elektronikbox (styrning) samt nytt lager till internmatarskruven samt ny termokontakt.

Sedan ska du mäta in pelletsmatningen med en rökgasinstrument. Det behlver du hjälo med så förbränningen blir rätt.

H H-Thomasson skrev:
Du behöver ny elektronikbox (styrning) samt nytt lager till internmatarskruven samt ny termokontakt.

Sedan ska du mäta in pelletsmatningen med en rökgasinstrument. Det behlver du hjälo med så förbränningen blir rätt.
Oj. Är det lönt på denna gamla brännare?
Lät rätt dyrt tänker jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.