Köpte hus i höstas och nu när våren är kommen vill vi göra iordning i trädgården.
De förra ägarna grävde ut för altanen och det ser i mitt tycke förfärligt ut. Dessutom är det varken säkert eller praktiskt.
Hur är enklast att plana ut/ fylla igen?
Det får gärna vara en slänt men gärna med en lite mer behaglig lutning?
Hur mycket förarbete behövs?
Vi har jord att fylla ut med men jag misstänker att det inte bara är att lägga dit?

Tack!

• Trädgård med ojämn mark och jord intill en altan, torkad buske och skräp på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med ojämn mark och grävmaterial nära en altan med glasräcke. Också synlig är en påse och en beige tygbit.
    Skapa konto
  • Djup utgrävning intill trädäck i trädgård med ojämn gräsmatta, täckt med löv och en filt synlig i förgrunden.
    Skapa konto
Svårt att se på bilderna hur marken under altanen ser ut. Det är ju viktigt att det är ventilation under till.

Vet inte vad som blir bäst men du jag har lagt markduk underst, sedan större sten i botten och grus uppå i nivå med gräsmattan så det går lätt att klippa gräset. Bara köra med ena hjulen på gruset.

En annan variant är väl att bara grada av slänten men det blir ändå svårt att gå mellan altan och gräsmatta utan att ta ett litet skutt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.