Byggahus.se
Hej

Jag har ett skjul som är byggt på grunden till en ladugård som brann ner för länge sedan.

Nu funderar jag på att isolera och gjuta nytt golv i ett utrymme som tidigare varit vedbod. Problemet är att det gamla golvet måste jämnas av innan jag lägger cellplast (ca 100 mm). Dels är det inte nivellerat, dels finns det gamla rännor och andra ojämnheter som måste tas upp? Se bifogad bild.

Vilket material skall jag välja som underlag för cellplasten? Jag vill lägga minimalt med pengar och hoppas slippa lägga arbete på att packa... Makadam? Flis? Sand?
 
  • Ojämnt och slitet betonggolv i ett gammalt skjul med cykel och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har betongen klarat branden?
Jag skulle bilat ut den betongen för det blir en massa lappande.

Alternativet är att gjuta ett plant golv, att fylla igen rännor och plana ut om det finns fall på gamla golvet, Sedan isolera och gjuta det riktiga golvet.

Protte
 
Betongen har nog klarat branden. Bila ur är inget alternativ eftersom huset står på plattan. Tror inte det är mycket att bila i heller, troligen bara några cm betong på en fyllning av plockesten och större stenblock...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.