Min IVT GEO 612 går bra hittills efter ett år. Appen Anywhere 2 är ju smart för fjärrstyrning och automatisering.
Särskilt för oss som chansar på timpris - och nu kvartspris. Hittills har jag gått med vinst mot tex ett Vinterpris på 130 öre.
Men en sak jag funderar på om appen. Funktionen Grid som ställer om värmen automatiskt i tre Elprisnivåer. Vad jag kan se går det inte att hur de där nivåerna ska ligga. Vad jag tycker är dyrt, normalt och billigt pris. Det går ju att ställa ganska mycket på varje nivå hur många grader man vill ha. Men senaste tiden har det varit väldigt stora skillnader. Jag skulle vilja att man i appen kan definiera nivåerna själv istället för att de verkar vara satta efter min och max för dagen, vilket gör att Normal kan hamna ganska högt i mitt tycke. Är det någon som vet om appen går att konfigurera mer ? Eller om man kan påverka utvecklarna ?
Som ni ser av bifogade bild är det just idag en obefintlig skillnad på priserna , runt nollstrecket. Men häromdagen var det tidvis runt 350 öre . Och då blir den här frågan intressant.