Har en VP luft/vatten IVT AW 290 med Air 70 som utedel. Installerad ht 2011. Har fått en del lågtryckslarm sista månaderna. Allt oftare. Har haft tekniker här som inte hittat felet. Efter avfrostning starta ibland inte fläkten (men är aktiv på displayen) vilket leder till att kompressorn jobbar tills köldmedlet når Ca -30 o lågtryckspressostaten (e dyl) löser ut.
Jag har själv bytt kondensatorn till fläkten men det hjälpte inte. Min gissning är fläktrelä på kretskortet-utedelen.
Nån som har erfarenhet eller tips?
Var ute igår o knackade på reläerna när fläkten skulle gå enligt displayen med stod still. En gång startade den men efter mina knackningar blev det något sämre. Ungefär varannan ggn starta nu fläkten som den ska. (Testat med handdrift)
Jag har själv bytt kondensatorn till fläkten men det hjälpte inte. Min gissning är fläktrelä på kretskortet-utedelen.
Nån som har erfarenhet eller tips?
Var ute igår o knackade på reläerna när fläkten skulle gå enligt displayen med stod still. En gång startade den men efter mina knackningar blev det något sämre. Ungefär varannan ggn starta nu fläkten som den ska. (Testat med handdrift)
Vart sitter kondensatorn sitter den inbyggd i fläkten?
Pröva du byta reläkort fick du det att fungera?
Pröva du byta reläkort fick du det att fungera?
Klicka här för att svara