1 749 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Isoleringstjocklek snedtak
Hej där ute
Jag har en fråga om isoleringstjocklek vid snedtak. Om jag vill lägga 30 cm isolering ska jag då räkna vertikalt genom isoleringen eller ska jag räkna 90 grader mot yttertaket? Jag vill egentligen ha så lite isolering som möjligt utan att verka dumsnål.
Pontiac
Jag har en fråga om isoleringstjocklek vid snedtak. Om jag vill lägga 30 cm isolering ska jag då räkna vertikalt genom isoleringen eller ska jag räkna 90 grader mot yttertaket? Jag vill egentligen ha så lite isolering som möjligt utan att verka dumsnål.
Pontiac
Som du själv vill såklart. Taket får samma u-värde men isolerar man ett ryggåstak istället för ett vanligt blir ju arean större på ryggåstaket vilket gör att det blir mer läckage oavsett u-värde. Hoppas du förstår hur jag menar.
Klicka här för att svara