907 läst ·
4 svar
907 läst
4 svar
Isolering i dricksvatten
Jag har en gammal grävd brunn som är inbyggd. Jag kommer renovera omgivningen till denna och rev lite i helgen. Det dröste ner diverse bös i brunnen bland annat glasfiberisolering. Plockade ju upp det mesta men det lär ju finnas spår kvar.
Nojjig som man är kikade jag nu på partikelfileter för att vara säker på att man inte för i sig något olämpligt. Hittar dock filter som har just glasfiber i filterduken
Så frågan är väll om det är så farligt att få i sig ?? Om så är fallet vad snackar vi för Micro filterduk för att samla upp detta?? 5 micron, 20 , ???
Nojjig som man är kikade jag nu på partikelfileter för att vara säker på att man inte för i sig något olämpligt. Hittar dock filter som har just glasfiber i filterduken
Så frågan är väll om det är så farligt att få i sig ?? Om så är fallet vad snackar vi för Micro filterduk för att samla upp detta?? 5 micron, 20 , ???
Om det är glasfiber du är rädd att få i dig så räcker det säkert med en sil eller motsvarande filter på pumpen eller i blandaren. Jag skulle tro att filterdukarna som du nämnde är ämnade att ta finare partiklar än just glasfiber.
Sedan är det ju inte fel att ha ett filter i alla fall, men jag tror inte du bör törsta för den skull idag
Sedan är det ju inte fel att ha ett filter i alla fall, men jag tror inte du bör törsta för den skull idag
Klicka här för att svara