Hej!
Vi har livliga samtal hur man "bäst" isolerar under en plintgrund
Jag har gjort en förstärkande konstruktion på min stuga som är ca 60 kmv
och det blir "fickor" mellan limträbalkarna.
Golven är kalla !
En sade så här...
Sätt en ålderbeständigt plast ( häfta fast ) och sedan 70 mm cell av någon kvalitet
Det är mellan 200 mm till 500 mm under stugan, så det luftas rejält om man säger så
Förslag mottages tacksamt !
Tack !
Vi har livliga samtal hur man "bäst" isolerar under en plintgrund
Jag har gjort en förstärkande konstruktion på min stuga som är ca 60 kmv
och det blir "fickor" mellan limträbalkarna.
Golven är kalla !
En sade så här...
Sätt en ålderbeständigt plast ( häfta fast ) och sedan 70 mm cell av någon kvalitet
Det är mellan 200 mm till 500 mm under stugan, så det luftas rejält om man säger så
Förslag mottages tacksamt !
Tack !
spänn en duk på limträna och glesa sedan hela golvet på 30 cc
Sedan kan man blåsa in celulosaisolering. Skulle nog blivit väldigt bra här.
Klossa ner glesen en bit med så även balkarna blir inbäddade så är det pricken över iet
Sedan kan man blåsa in celulosaisolering. Skulle nog blivit väldigt bra här.
Klossa ner glesen en bit med så även balkarna blir inbäddade så är det pricken över iet
Klicka här för att svara
