Hej!

Vi har livliga samtal hur man "bäst" isolerar under en plintgrund :)

Jag har gjort en förstärkande konstruktion på min stuga som är ca 60 kmv
och det blir "fickor" mellan limträbalkarna.

Golven är kalla !

En sade så här...
Sätt en ålderbeständigt plast ( häfta fast ) och sedan 70 mm cell av någon kvalitet

Det är mellan 200 mm till 500 mm under stugan, så det luftas rejält om man säger så

Förslag mottages tacksamt !

Tack !:D
 
  • iso2011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maer031
  • Laddar…
spänn en duk på limträna och glesa sedan hela golvet på 30 cc
Sedan kan man blåsa in celulosaisolering. Skulle nog blivit väldigt bra här.

Klossa ner glesen en bit med så även balkarna blir inbäddade så är det pricken över iet
 
Hej!

Det var en variant jag inte tänkt på :)

TACK !
 
D danieldanieldaniel skrev:
spänn en duk på limträna och glesa sedan hela golvet på 30 cc
Sedan kan man blåsa in celulosaisolering. Skulle nog blivit väldigt bra här.

Klossa ner glesen en bit med så även balkarna blir inbäddade så är det pricken över iet
tar upp detta igen vad för slags duk ?
 
B Bonnen66 skrev:
tar upp detta igen vad för slags duk ?
En duk som andas. Liknande duk som man sätter bakom träpaneler på väggen utanpå isoleringen. Fukt måste kunna vandra in och ut här. Annars uppstår mögel. Lycka till.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.