K Kalmarkille #1 Medlem · Kalmar · 464 inlägg 20 sep 2019 11:39 Kalmarkille Medlem Kalmar 464 inlägg 20 sep 2019 11:39 #1 Jag har ett Nivis-hus från 1960, och funderar på hur ventilationen ser ut på vinden. Någon som vet om vindsutrymmet ventileras via takfoten t.ex.? Tänkte isolera enligt https://www.isover.se/isolera-tak-och-vind , eftersom den största vinsten verkar ligga i just att isolera vindsbjälklaget. Tips på om detta är bästa sättet, eller andra idéer mottages med en bugning och en medhållande nick.
Jag har ett Nivis-hus från 1960, och funderar på hur ventilationen ser ut på vinden. Någon som vet om vindsutrymmet ventileras via takfoten t.ex.? Tänkte isolera enligt https://www.isover.se/isolera-tak-och-vind , eftersom den största vinsten verkar ligga i just att isolera vindsbjälklaget. Tips på om detta är bästa sättet, eller andra idéer mottages med en bugning och en medhållande nick.