Jag har ett Nivis-hus från 1960, och funderar på hur ventilationen ser ut på vinden. Någon som vet om vindsutrymmet ventileras via takfoten t.ex.?

Tänkte isolera enligt https://www.isover.se/isolera-tak-och-vind , eftersom den största vinsten verkar ligga i just att isolera vindsbjälklaget.

Tips på om detta är bästa sättet, eller andra idéer mottages med en bugning och en medhållande nick.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.