Jag funderar på att isolera kattvind /snedtak. Jag vet inte om den är ventilerad för jag ser bara kutterspånn i takfoten. Det kommer upp getingar och flugor och jag undrar ska jag lägga luftspalt ända ut till takfoten. Annars kommer kondensvatten att rinna ner i kutterspånen vid takfoten? Det är öppet över till andra sidan på takutbyggnaden så nån ventilation är det väl? Ska jag ta bort gamla isoleringen och sätta myggnät nere vid takfoten? Sen göra luftspalt ångbroms isolering gips?

• Rött hus med tegeltak och skorsten, omgiven av träd. Taket verkar ha mossa vilket kan antyda behov av renovering eller ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av ett rött hus med vita knutar och ett gammalt vitt stuprör. Taket har bruna takplattor och ljusblå himmel syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Snedtak i vind med träpaneler och isoleringsmaterial.
    Skapa konto
  • Bild av insidan av ett kattvind med träpanel och kutterspån synligt, potentiellt ventilerat utrymme.
    Skapa konto
  • Insida av kattvind med träpanel och kutterspån i takfoten, sett i samband med isolering och ventilation.
    Skapa konto
  • Ett snedtak med träplankor, synlig kutterspån och svart byggplast; isoleringsfrågor om ventilering diskuteras.
    Skapa konto
  • Närbild av isolering och träkonstruktion i en takfot med kutterspån, synligt mellan takbjälkarna.
    Skapa konto
  • Kattvind med synlig sågspån, träreglar och rör i närheten av takfoten.
    Skapa konto
  • Träpanel och isolering i kattvind med redskap och isoleringsmaterial placerade i ett trångt utrymme.
    Skapa konto
  • Kattvind med träpanel, isolering och verktyg; material märkt Paroc.
    Skapa konto
One of the photos shows that you have connected the side "kattvind's" to the existing room. Since there is still a small kattvind above the new room, there should be no problems with moisture and condensation. You just need to take care of the mosquito and rodent netting and make ventilation in the upper attic. Unless you are planning to make an open space.

Hi yes its gone Bee a big open room . The little ruuf its gone be like whit isolation up on. I doing all side like this and whit luftspalt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.