Hej, undrar hur jag skall isolera bjälklaget mellan under och övervåning (vinden). Idag är det isolerat med sågspån och som golv på vinden ligger plank. Tänkte riva ner innertaket på nedre våning och få bort sågspånen. Tänkte mig att isolera på planken som ligger. Vart skall jag lägga ångspärren, under eller över isoleringen i detta fall.
Ångspärren ska ALLTID sitta närmast den varma sidan av isoleringen.
Alltså Isolering-ångspärr-plank-bjälkar.
Du bör även bygga någon form av gångbro där uppe på vinden så du kan krypa runt och inspektera vinden utan att krypa runt i isoleringen.
Alltså Isolering-ångspärr-plank-bjälkar.
Du bör även bygga någon form av gångbro där uppe på vinden så du kan krypa runt och inspektera vinden utan att krypa runt i isoleringen.
Klicka här för att svara
