Hej!
Jag har köpt hus, som har en altan med vanligt tunt plastak och tunna stora fönsterskivor. Golvet ligger två meter över marken och har idag plåt på undersidan.

Jag skulle vilja isolera denna altan och flytta ut ytterdörren, drömmen är att kunna göra detta till ett rum som går att använda året om. Går det att isolera så att det kunde bli möjligt på en befintlig altan?

Bör jag anlita något företag eller skulle det gå att göra själv, hur gör jag i sådana fall?
Jag vill om jag ska anlita köpa fönster och dörrar begagnat, då jag tycker återvinning är bra, finns det företag som arbetar så?

Tar tacksamt emot alla tips!
 
Hej! Är inne på precis samma grej.
Skulle vara mycket intressant att höra hur man ska gå tillväga ! :)
 
Är det tryckimpregnerat virke i altanen? Ska det bli något slags vinterträdgård där man nätt och jämnt har plusgrader på vintern, eller en fullvärdig utbyggnad av huset, alltså ett riktigt inomhusrum som håller samma klimat som resten av huset?
 
U Uppfinnar-Nils skrev:
Är det tryckimpregnerat virke i altanen? Ska det bli något slags vinterträdgård där man nätt och jämnt har plusgrader på vintern, eller en fullvärdig utbyggnad av huset, alltså ett riktigt inomhusrum som håller samma klimat som resten av huset?
Ett riktigt utomhusrum är tanken.

Mvh Max
 
M Maajk skrev:
Ett riktigt utomhusrum är tanken.

Mvh Max
Är den ordentligt reglad och plintad så hade jag bara tagit bort trallen, isolerat och satt på golvspånskivor. Sen reglat upp väggar och tak.
 
K Keski11 skrev:
Är den ordentligt reglad och plintad så hade jag bara tagit bort trallen, isolerat och satt på golvspånskivor. Sen reglat upp väggar och tak.
K Keski11 skrev:
Är den ordentligt reglad och plintad så hade jag bara tagit bort trallen, isolerat och satt på golvspånskivor. Sen reglat upp väggar och tak.
Mja, känns inte så lämpligt med tanke på att det ligger ett spabad relativt nära så kommer ju bli endel spring emellan. Med andra ord stor risk för fukt och temperaturförändringsr. Tanken är att ha en kamin o myselda när msn känner för det..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.