Tänkte kolla intresse för en riktigt stor och trevlig tulikivi(?) täljstenskamin. Vi behöver tyvärr ytan så vi behöver byta ut den till något mindre.
Går det sälja såna här begagnat? Vad tar man för pris? Det får ni kunniga gärna hjälpa mig med.
Finns i Nacka Stockholm
Går det sälja såna här begagnat? Vad tar man för pris? Det får ni kunniga gärna hjälpa mig med.
Finns i Nacka Stockholm
Luckorna kommer väl inte från Tulikivi? Om den är toppansluten borde den även ha täljsten runt skorstenen tycker jag.
Tror det främst är människor med viss erfarenhet av kaminbyggen som köper begagnat.
Vi har en mindre Tulikivi på drygt 1300 kg och den tog 1,5 dag att monteras och ca 3-4 timmar att bära ner den stenarna i Gillestugan från gatan. Tror demontering tar minst lika lång tid som montering, dvs ganska dyrt med hantverk och transport.
Även om det finns en andrahandsmarknad tror jag den är betydligt mindre än för småkaminer som kan flyttas i en personbil.
Tror det främst är människor med viss erfarenhet av kaminbyggen som köper begagnat.
Vi har en mindre Tulikivi på drygt 1300 kg och den tog 1,5 dag att monteras och ca 3-4 timmar att bära ner den stenarna i Gillestugan från gatan. Tror demontering tar minst lika lång tid som montering, dvs ganska dyrt med hantverk och transport.
Även om det finns en andrahandsmarknad tror jag den är betydligt mindre än för småkaminer som kan flyttas i en personbil.
Vad är det för modell ?M Mikkesta skrev:
Jag jag fick vääääldigt många intresseanmälningar och frågor, ber om ursäkt om någon fick vänta lite extra men försökte återkomma till alla även och det blev ett halvtidsjobb att styra upp det där. Från land o rike hörde man av sig. Det slutade med att vi prioriterade en annan renovering just nu. Och att jag tog ner annonsen.
Den kommer säljas, men exakt när vet jag inte. Jag har fått ett bra hum om prisbilden och nästa gång blir det först till kvarn eftersom så många bodde långt bort och meckigt att anordna visningar av pjäsen.
Och om man är intresserad och råkar åka förbi stockholm och vill kolla på den inför ett ev. köp till hösten så får man höra av sig.
Den kommer säljas, men exakt när vet jag inte. Jag har fått ett bra hum om prisbilden och nästa gång blir det först till kvarn eftersom så många bodde långt bort och meckigt att anordna visningar av pjäsen.
Och om man är intresserad och råkar åka förbi stockholm och vill kolla på den inför ett ev. köp till hösten så får man höra av sig.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Liten täljstenskamin eller vanlig plåt?
Ved, Pellets, Flis -
Renovera gammal täljstenskamin
Ved, Pellets, Flis -
Planerad installation av täljstenskamin - råd och tips önskas
Värme allmänt -
Ny täljstenkamin 530kg på befintlig bjälklag
Byggmaterial & Byggteknik -
LLVP eller täljstenskamin som komplettering värme?
Värme allmänt