Hej älskande forum som har svar på allt.

Hjälp mig med ideer på vad det är som piper.
Ibland, ofta på kvällen, hörs ett pip. Inget elakt pip, utan mer i stil med att en diskmaskin är klar eller dylikt.
Piper en stund, sen tystnar det. Ganska svagt och avlägset, men låter väldigt mycket som att det kommer innifrån huset.

Saken hör att jag kan inte komma på vad det är, och hinner aldrig lokalisera ljudet när jag hör det.
Och nej det är inte diskmaskin, torktumlare eller tvättmaskin ;)

Ett tag tänkte jag att det var en brandvarnare som började få slut på batteri, men den piper väldigt sällan. Hör ibland inte det på ett par dagar. Sen kommer det igen.

Är det spöken? Eller har ni några idéer på vad det kan vara.

Bor i egen villa ute på landet.

Jag har vart med om att påfyllningsventilen på en av våra toalettstolar pipit konstigt, kolla om det har samband med att du spolat på toa. Lösning kan isf vara att dra ner eller upp flödet till denna toastol.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
OscarOscarOscar OscarOscarOscar skrev:
Hej älskande forum som har svar på allt.

Hjälp mig med ideer på vad det är som piper.
Ibland, ofta på kvällen, hörs ett pip. Inget elakt pip, utan mer i stil med att en diskmaskin är klar eller dylikt.
Piper en stund, sen tystnar det. Ganska svagt och avlägset, men låter väldigt mycket som att det kommer innifrån huset.

Saken hör att jag kan inte komma på vad det är, och hinner aldrig lokalisera ljudet när jag hör det.
Och nej det är inte diskmaskin, torktumlare eller tvättmaskin ;)

Ett tag tänkte jag att det var en brandvarnare som började få slut på batteri, men den piper väldigt sällan. Hör ibland inte det på ett par dagar. Sen kommer det igen.

Är det spöken? Eller har ni några idéer på vad det kan vara.

Bor i egen villa ute på landet.
Kom in på denna tråd då jag upplever precis samma sak för tillfället. Kom du på vad det var?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.