Hej på er!

Min front på min Siemens-diskmaskin har tyvärr lossnat. Vände mig till Siemens och de känner inte igen kopplingen. Köket är byggt på IKEA-stomme, men när jag går in på IKEAs hemsida ser jag inte heller där något som liknar detta. Köksluckorna är inte från IKEA utan från Järfälla kök.

Finns det någon duktig köksbyggare som vet var dessa är inköpta ifrån så jag försöka beställa reservdelar?

Stort tack på förhand!

Löst kökslucka till diskmaskin med synliga metallfästen på en IKEA-stomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskmaskinsfront har lossnat, synliga fästen och IKEA-stommens insida.
Skapa konto
Beslag med två metallstift och fjädrar på vit marmorbänkskiva, okänd ursprung till diskmaskinsfront.
Skapa konto

Utan att vara helt säker så tror jag att det r är en gammal koppling från Ikea som satt mellan köksluckan och diskmaskinen för att skapa en ”glidande lucka” för att kunna hantera låga socklar innan många leverantörer själva byggde in det i maskinen. Ikea slutade med dom av ngn anledning. Så även de tio cm breda delarna som sitter på diskmaskinen på bilden är den del av den kopplingsdetaljen. På din diskmaskinen fäster man normalt köksluckan genom att byta ut fyra skruvar på insidan av luckan till längre varianter som då även håller i köksluckan. Men det fungerar nog inte i ditt kök då era socklar ser väldigt låga ut.

• Gilla
Brightside
  • Laddar…
I och med att det är Ikea stommar stämmer det nog att det är Ikea fäste.
Kolla med Ikeas support om de kan hjälpa dig, de har ibland förvånansvärt gamla saker på lager.

• Gilla
Brightside
  • Laddar…
Stort tack för besked och era utförliga svar! Uppskattas! Kollar med IKEA och håller tummarna för att de kanske har kvar något.

Hej! Fanns de här delarna på Ikea? Jag har råkat ut för samma sak och letar efter reservdelar. /Tomas

Hej Tomas!
Yes, de finns och de har förbättrat delarna för att problemet inte ska uppstå igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.